Sibuk





Since lately aku asyik sibuk dengan kerja memang aku tak sempat nak ambik tau hal keduniaan tentang apa yang berlaku dekat sekeliling aku. Kalau  la Jepun menyerang lagi tanah Malaysia mungkin aku sedang leka memandang laptop sambil telinga disumbatkan dengan earphone sambil tengok hentai, eh silap, buat kerja maksud aku. Teruk tak teruk sampai amoi yang duduk sebelah aku tegur aku boleh tak sedar walau pun hari tuh dia pakai skirt pendek sampai paras bontot.

Kerja orang macam aku ni memang mencabar. Programmer, badan kami memang dibina khas dengan ketahanan yang tinggi untuk bekerja lebih masa tanpa bayaran dari majikan. Kalau la buat programming semudah membuat karangan, tentu dah lama aku siapkan kerja aku.

Semalam pun aku terpaksa stay up dekat office sampai end up aku lentok atas bahu amoi yang satu team dengan aku. Penuh air luir aku kat baju dia, padan muka dia. Harap-harap dia tak buat apa-apa dekat aku semasa aku tak sedar. Gadis sekarang bukan boleh percaya sangat, suka ambik kesempatan time lelaki leka.

Serius memang dah lama aku tak baca paper dan juga tengok berita dekat TV. Sampai la satu hari ada kawan sekampung dengan aku SMS bagitau yang Kedah tengah porak peranda akibat dek krisis polotik yang tidak stabil.

Kawan aku ni bukan la kaki kelentong, aku hampir nak percaya. So aku pun SMS mak aku balik untuk tanya keadaan dia dekat kampong.

“Assalamualaikum mak. Mak sihat?”

“Waalaikumussalam. Mak kurang sihat sket.”

Aku jadi semakin risau, so aku carry on karang next SMS.

“Mak dok buat buat apa?”

“Tak buat apa pun. Nanti la sembang lain. Mak nak tengok Pilih Kasih sat”

SMS yang last dari dia sudah cukup untuk membuktikan yang Kedah masih Darul Aman.
 
 

22 comments:

anastasia said...

nice...aman selalu...;)

Munn Jaafar said...

propa je tuh...still aman damai ja =)

Hanie Dew said...

pergghh..lentook kat bahu amoi. ko tak tgk cctv ke ape amoi tu buat kat kau. hahhaa

budak ciput said...

eh eh ade eh isu kt kedah?

x taw pon~

Fadzmie said...

Aku syak amoi tu mesti ada buat something kat kau. Serius, bro. Haha.

Cik Nurul said...

Esok nurul jumpa mak... rindu.. ;)

Akulah Pak Lan said...

Anastasia: harap begitu

Akulah Pak Lan said...

Munna: hehe yup

Akulah Pak Lan said...

Hanie: See perempuan bukan boleh percaya sgt. Tau nak ambik kesempatan ja

Akulah Pak Lan said...

Ipa: tah! Org yg bg tau kat aku

Akulah Pak Lan said...

Fadzmie: harap2 dia tak keterlaluan

Akulah Pak Lan said...

Nurul: untung la

hanaahmad said...

hamboih kemain makcik layan pilih kasih. kihkih

Akulah Pak Lan said...

Hana: jiwa seni. Tgk anak dia la

Jue said...

amboi kemain ckp amoi tu lak nak amik kesempatan time ko x sdar hahaha bkn the other way around ke?hahaha

mmg kedah darul aman tsk tsk

iAmCekbolat said...

ha?? bolat stay kedah ok je? xde pape pon

Namee Roslan said...

nasib baik kau tak tertipu. haha

Akulah Pak Lan said...

Jue: Betul pa. Kau tak pernah terlintas buat benda yg sama ka kat kepala otak? Haha

Akulah Pak Lan said...

Bolat: Yaka?

Akulah Pak Lan said...

Namee: Nasib aku la

@apikoss said...

mak emo :) huhu

Myra Jay said...

Cheq yg dok Penang pun tak tau hasil jiran sebelah.. :)