Ada Apa Dengan Jepun : Part 10


"Have you list down what you need to buy?" soalan aku tujukan kepada Jen yang sedang menyandar di belakang lift. Aku berada tepat di hadapan dia membelakangkan pintu lift yang agak kecik itu.



"Not yet. Lagi pun tak banyak rasanya" jawab dia yang cuba menarik baju aku ke arah dia. Namun gagal. Tangan, aku tongkah di dinding tempat dia bersandar. Muka dia kelihatan kecewa. Aku senyum sebab terselamat.



"Kang kalau lupa macam mana? Dah nak kena patah balik beli." aku mengomel seperti seorang makcik-makcik.



"Ihiks!" dia hanya tergelak kecil mendengar celotehan aku. "You ni macam mak I la." sambung dia dan kemudian terus ketawa.



Lift berhenti di tingkat 11, aku menoleh ke belakang melihat sekumpulan manusia yang agak ramai berhimpun di depan lift. Aku agak tak dapat nak memuatkan keseluruhan mereka. Aku cuba bergerak rapat sedikit kebelakang untuk memberi laluan untuk mereka.



Tiba-tiba terasa seperti kali ini baju aku di tarik sekali lagi. Kali ni dia berjaya. Aku kalah dengan mainan dia. Jen hanya tersenyum. Namun aku dah tak boleh nak berbuat apa-apa kerana lift sudah padat, aku pun dah tak boleh nak bergerak. Redha saja aku dengan apa yang telah berlaku. Pasrah.





Sedang kami berjalan melalui kaki lima hotel, kami terserempak dengan 7E yang berada betul-betul di hujung bangunan hotel. Baru aku teringat yang aku perlu membeli sesuatu. " You tunggu sini kejap, I nak pergi beli something."



"Beli apa? Kenapa I tak boleh ikut ikut sekali?" Giliran dia pulak menjadi seperti makcik-makcik. Banyak bertanya pulak dia kali ni.



"Isk you ni! I nak pergi beli manga hentai. Puas hati?" Alasan aku yang hendak menghentikan soalan bertubi-tubi dari dia. Pipi dia merah padam.



Aku berlari dalam hujun rintik yang renyai menuju ke7E. Aku capai apa yang aku nak, aku bayar dan aku berlari keluar menuju ke tempat Jen sedang berdiri. "Aik mana manga you tadi?" tanya Jen seperti sedang keliru.



Aku hanya senyum sambil membuka payung yang baru aku beli tadi. Itu saja niat aku nak ke 7E tadi. Aku tak nak Jen ditimpa hujan, begitu juga aku. Aku memang begini, tak suka cakap apa yang ada dalam hati aku. Kerana ikhlas aku bukan untuk ditunjuk. Namun tak ramai yang sedar kerana aku lebih selesa macam ni."Dah jom. Kang lambat pulak kita." Aku menarik tangan dia.





Stok payung tadi cuma tinggal satu, so kami terpaksa berkongsi. Kami berjalan rapat perlahan-lahan menuju ke Stesen Keretapi Shinagawa. Tak salah aku pagi tadi aku ada ternampak sign board I-Setan di situ. Aku harap, dapat jumpa apa yang kami nak cari di situ.
Published with Blogger-droid v2.0.1

22 comments:

Wadi AR said...

rapat kemainn

Namee Roslan said...

woh, lain macam je signboard 7e tu wey. :)em jen pulak kau. aku rasa blog kau ni macam novel. hehe. sambung2 lagi wey..tp tiap cerita mesti ada gadis. hehe

Unknown said...

wei wei. haha apsal gua baru tau wei hentai tu apa. malu lah :p

Anonymous said...

pak lan mcm makcik2..hahaha..

hanaahmad said...

macam makcik2 rupanya kau ni. keh3

TiTi said...

penulisan yg santai jgn nak hentai sgt ok :D

inspire bunny said...

Salam..
boleh sponsor untuk Giveaway saya ?
Terima Kasih.. :) http://inspirebunny.blogspot.com/2011/11/sponsor-untuk-giveaway-cik-bunny.html

nazirah said...

unik seven eleven tu hehe.. baek betul pak lan ni . siap beli pyung lagi weeee

Fyqa said...

cite cam lam novel. mana tau, nnti bole diadaptasi jdi filem pulak.

ngeh3

Akulah Pak Lan said...

wadi : sejuk kot

Akulah Pak Lan said...

namee: kalu tiap cerita ada laki nanti kau kata aku gay plak

Akulah Pak Lan said...

ezan: kau google image ka? haha

Akulah Pak Lan said...

zoey: paklan mcm pakcik pakcik kat bahagian tubuh

Akulah Pak Lan said...

hana: kat mulut ja

Akulah Pak Lan said...

hentai tuh apa erk?

Akulah Pak Lan said...

cik bunny: paklan tgh miskin

Akulah Pak Lan said...

cci: well u know me

Akulah Pak Lan said...

Fyqa: Ada Apa Dengan Jepun The Teater

Hidaya Sarbini said...

ada bakat tulis novel nie..cer try publish satu ^_^

Fahmi Mahat said...

novel indie ooo paklann.. staill~

bila nak mula buat , guna je publish features dlm blogger ni, kumpul entry, print2book, ~

siap satu antologi~


yang suka entry nih,
Fahmi Mahat

Akulah Pak Lan said...

Hidaya Sarbini:
Ni sesaja isi masa lapang ja

Akulah Pak Lan said...

famimahat:
Belum bersedia