Dasar Stalker

Minggu lepas aku rasa bebal dengan semua orang sampai aku rasa tekad tak nak angkat telefon aku walau sesiapa pun yang call. Sungguh memang aku buat demikian. Telefon aku tinggalkan di rumah dengan berniat. Balik-balik dari kerja sahaja aku lihat handphone aku ada 5 miscall dan 2 sms dari dua nombor yang salah satunya aku kenal.



Aku buka salah satu sms tersebut dan aku baca setiap bait ayat yang ditulis.



"Wei cilaka! Apasal aku call ang tak angkat? Weekend ni main paintball mau?"



Aku terus tutup tanpa membalas sms tersebut. Aku tak terasa nak bersosial dengan sesiapa pada minggu tersebut. Satu lagi sms yang terakhir aku bukak.



"Hi, Azlan. I am Zoey from I-Hunter. I tried to call you but seems like you are busy. It's regarding a job position that we want to offer you. We will contact you back, soon."



Bangang!



Itu saja yang mampu keluar dari mulut aku. Akibat perbuatan bodoh aku, aku hampir terlepas satu peluang untuk lari keluar dari kota KL ni. So aku ambil keputusan untuk angkat call dari nombor yang aku kenal sahaja.



Tut~tut~tut



"Hello" perkataan ringkas yang keluar dari mulut aku.



"Hello, can I speak to Azlan please?" seorang gadis dengan nada yang sungguh polite dan skema.



"Hi Azlan. You tengah busy ka?"



"Tak ada la jugak. I kat rumah ni. Hari ni kan sabtu, weekend." aku mula pelik. Office mana yang call orang untuk offer kerja pada hari sabtu, weekend plak tu. Tapi aku masih tak putus asa.



"Duduk rumah ja? Kenapa tak keluar hang out dengan gadis macam selalu you ceritakan dalam blog you?" dah masuk pasal blog pulak. Aku mula jadi semakin pelik.



"Eh jap. You ni sapa?"



"I am Sue one of your fans, your blog reader. I minat la cara penulisan you." bersungguh dia explain dekat aku. "Jom la keluar hang out?" Dia seakan cuba memujuk aku.



Semenjak Julie, aku dah buat keputusan untuk tidak keluar dengan mana-mana gadis. Aku nak jual mahal. "Sorry la, I tak berminat dengan gadis kurang comel."



"I tau you ni jenis memilih. Cuba bukak email you sekarang. I ada hantar something." Dia seakan tak nak putus asa.



Aku angkat tab aku, aku bukak email dan perasan ada banyak email yang masih belum aku baca. Aku perasan ada satu email yang bertajuk "My Pic" dari dihantar dari Suliana. Aku klik. "Boleh tahan jugak you ni." kata aku bersahaja.



"See. So am I worth for your time to hangout with?" tanya dia.



"Sorry la, I tak ada duit nak lepak. Belum gaji." aku cuba memberikan alasan walhal dalam Malaysia, akulah salah seorang yang dapat gaji paling awal. Sebelum 24hb setiap bulan.



"Bab duit jangan risau la, I banyak duit." dia seakan mengumpan aku.



"You ni mak datin yang nak cari anak ikan ka? I tak minat dengan barang 2nd." aku sungguh bersahaja ketika itu.



"Isk! you ni, I single lagi la. Ihiks!" dia giggle dalam telefon sebentar. "Bapak I Tan Sri la. You duduk Setiawangsa kat mana? Nanti I datang pickup." sambung dia.



"Sorry la, I dah jadi gay." aku bagi alasan pendek.



"Tipu la you ni. Tak mungkin you gay. Kalau you jadi gay I dah tak mungkin dapat jumpa laki macam you lagi. What a waste." dia membebel panjang. "I tau you saja bagi alasan sebab tak nak keluar dengan I kan?"



"Dah tau kenapa tanya lagi?"



"Amboi jual mahal sungguh. Takpa la maybe next time. Keep in contact kay. Muahh!!"



Pantas aku hentikan perbualan kami dan matikan telefon aku. Aku terlupa nak tanya mana dia dapat nombor telefon aku. Ni mesti dasar stalker.

Published with Blogger-droid v2.0.1

36 comments:

Unknown said...

wahhh takut juga bila no phone kta trlepas kat org yg xbrtanggungjwb...

my name is ivana said...

fuhhhhh...peminat misteri dhooo..

hanaahmad said...

pergh...kau ni dasyat sangat eh smpai cmtu sekali stalkker? hahaha.

Akulah Pak Lan said...

Helmei: serik kan?

Akulah Pak Lan said...

ivana: kau ada? haha

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: kau ada? kah kah kah

balecan said...

harey! bagi aku gambaq dia..haha

aLEEamanina said...

Scaaaaaryy

Fyqa said...

wowww ada pminat

tpi cam mnakutkan gak

err

nazirah said...

pergghh gile ar stalker smpi dpt no fon .. huhu bahaya ni .. jga2 pak lan hee ;)

NuReLLe said...

wahh...gitu..

Munn Jaafar said...

dasat...dh jadi jejaka idaman malaya =)

Akulah Pak Lan said...

balecan: apa yang hang nak buat dgn gambaq dia?

Akulah Pak Lan said...

amanina: buleh buat scary movie

Akulah Pak Lan said...

Fya: takut kan?

Akulah Pak Lan said...

cci:nak kena pasang pak gaurd

Akulah Pak Lan said...

nurelle: yup

Akulah Pak Lan said...

munna: muka pecah rumah mcm aku pun ada orang nak tau.

Wadi AR said...

ade orang minat la tuu

Namee Roslan said...

mcm mana number kau dia boleh dapat ??kau tulis kat baju kau ke hape bila keluar.

Anonymous said...

eceh ceh cehhhh ;P

ada jugak species perigi cari timba yg tak faham bila kena rejected? :/

Akulah Pak Lan said...

wadi: kau tak minat?

Akulah Pak Lan said...

Namee: nama pun stalker

Akulah Pak Lan said...

Dylla: org susah nak terima bila kena reject

Anonymous said...

owh please 'zoey'? hahahhahaa....amboi pak lan..sombong..kan dh terlepas peluang hahahha...

sYafIk-wAy said...

wah untung lah ada yang stalk . haha

Chegu said...

Die terbayang ang masa kat jepun tu kot pak lan, haha

Akulah Pak Lan said...

zoey: nak tgk name card dia?

Akulah Pak Lan said...

syafiq: kau suka ka kalau ada org stalk kau?

Akulah Pak Lan said...

Chegu: haha

Solihin Zubir said...

pergh! untungla ada secret admire..

pass kt aku weyh.. haha.. ;-p

Unknown said...

sah gay haha

Eika Azis said...

glamerrr ko skarang ye pak lan...

Akulah Pak Lan said...

Solihin: kau pun ada kan?

Akulah Pak Lan said...

ezan: haha

Akulah Pak Lan said...

Eika: tak da glamer mana. dunia semua tuh