Ada Apa Dengan Jepun : Part 12

Manusia yang bermata sepet masih ramai saat ini, kedai pun masih belum tutup. Masih tidak menampakan tanda-tanda pekedai mahu menutup perniagaan mereka. Aku jadi sedikit tenang kerana aku tahu bagaimana hati perempuan, mereka cepat goyah bila berada di shopping mall. Itu biasa, normal bagi seorang wanita.

"So where shall we go first?" soalan lontarkan kepada kepada aku. Dah mula dah mata rambang dia sampai dah lupa tujuan asal kami ke sini. Perempuan, sama saja.


"Kita pergi cari kasut dulu untuk kaki you yang sakit tu, lepas tu baju sejuk."

"Then?"

"Then up to you"

Dia senyum, dia tahu aku sangat memahami hati dia seorang wanita. Sakit dia yang tadi boleh hilang macam tu saja. Pelikkan hati perempuan ni? Sukar untuk kita teka.

Nasib baik mencari kedai baju tadi tak sesusah mencari gadis lentik kat Malaysia. Sini semuanya ada, semuanya mudah. Banyak saja kedai baju yang ada. Harga pun lebih kurang, mungkin disebabkan ekonomi Jepun yang maju serta tangga gaji mereka lebih tinggi dari Malaysia maka mereka rasakan semua benda yang ada di Jepun ni murah. Berbanding kita yang bawa duit kita ke sini.

Bagi aku cukup sekadar memilih baju yang bersesuaian. It is nonsense to learn to speak in Gucci language is you are not capable enough.

"You tak rasa lapar ka?" perut aku dah berbunyi banyak kali, kaki pun dah terasa penat melayan karenah si Jen.


"Hurm... I lapar juga. Ok, this is the shop. Lepas ni kita pergi makan ok? I belanja"

Alu hanya mengangguk tenang. Cuba untuk percaya kata-kata yang keluar sari mulut seorang wanita bimbo.


8 comments:

TiTi said...

hahaha sabar je lar :D

iAmCekbolat said...

erkk? bkn lelaki ke ptut blnje ? =="

Wadi AR said...

nasib la dpt jen

bachelors diary said...

alahai..pendeknya..anyway menarik dan ternanti nanti..

No name said...

PerempuN MMG MCM TUE. sEBAB AKU PREMPUAN.. hahaha.. sakit hilang bila dapat Shopping.

sarah mohamad said...

Muahahaha, lelaki punggg ada jugak yg giler shoppping! :D

Namee Roslan said...

kau sebagai lelaki,kau kena akur dgn sifat shopping wanita. sekian.haha

btw, kau mmg nk sorok muka kau smpai bila2 ke kt blog nih?? :D

Chegu said...

Bleh masuk ke mknn jpun pak lan