Summary Of Year 2011

11.30 malam 31hb Disember 2011.


Sementara orang lain sibuk berpusu-pusu menuju ke tempat yang sesak sama ada pergi dengan keluarga, kawan-kawan mahu pun sorang diri. Yang pasti ketika balik, kalau yang ramai mesti ada hilang seorang dua. Kalau yang seorang mesti balik berteman. Lumrah. Bagi aku, aku lebih selesa duduk menelentang menghadap siling rumah sambil bertemankan stok baru.

Kadang-kadang aku biarkan dia berada di atas aku, kadang-kadang aku bawa dia ke kiri mahu pun ke kanan. Sekali-sekala aku pula yang berada di atas. Namun aku lebih suka posisi yang di awal tadi, terlentang dan dia di atas, lebih selesa dan rilek. Puas sedikit. 

Aku teroka satu persatu apa yang ada padanya, meneliti setiap pelusuk tubuhnya. Dari hadapan sampai ke belakang, kiri dan juga kanan. Aku tak lepas walaupun seinci, aku tatap dengan penuh bersemangat. Macam-macam bunyi yang dia keluarkan. Kadang-kadang kuat, kadang-kadang sayu. Sehingga sampai satu masa ianya bergegar, dua kali lagi.

Aku senyum, gembira.

"You tak keluar sambut tahun baru ka malam ni?" sms yang aku terima tadi.



"Tak. Malas. I nak duduk rumah ja." balas aku.

Aku tak suka untuk bersesak di tempat umum. Memang banyak benda yang baik yang ada kat situ. Tapi banyak juga benda yang kurang baik seperti peluh dan bau manusia yang kurang menarik. Jelik.

"Kalau macam tu you keluar sekejap, I ada kat depan pintu rumah you."

Aku bangun dari katil, seluar pendek aku capai untuk melapisi boxer aku. Baju sleeveless aku sarung cukup sekadar untuk nampak sopan di hadapan gadis. Supaya mereka tak turn on sangat bila melihat aku. Aku berjalan perlahan-lahan ke pintu pagar. Terlihat satu susuk tubuh gadis muda yang sedang berdiri di situ.

"Ya, nak apa you datang rumah I malam-malam buta ni?" tanya aku sambil menongkat tangan pada pintu pagar yang masih belum aku buka.

"Amboi! At least buka la pintu pagar tu dulu and bagi I masuk" pinta dia.

Aku pandang dia atas bawah, 2 kali. "Tak nak la. I takut you terkam I nanti." Aku merujuk pada leopard tube dress yang sedang dia pakai. "Ha! you nak apa? Soalan I ni you tak jawab lagi" sambung aku.

"I nak you. I tak nak end up tahun 2011 being single" rayu dia.

Aku menghela nafas yang panjang. "You lambat seminit, I baru post image ni dekat wall Facebook I tadi."


"So?"

"So, cuba lagi tahun depan."

Dia tertunduk muram, sedih gamaknya.

"Ada apa-apa lagi yang you nak? I nak masuk cepat, ada hal penting nak buat ni."

"Hal apa yang penting sangat?"

"Main Iphone 4 I yang baru"

"Lan! sapa kat depan tuh? Dia datang nak mintak sedekah ka?" tiba-tiba suara mak aku mencelah suasana yang tegang tersebut. Dia keluar dengan telekung putih dia. Baru sudah solat sunat gamaknya.

"Ha..aa" jawab aku pendek.

"Ha..nanti jangan lupa bagi selimut kat dia, kesian mak tengok dia. Mesti sejuk" 

"Baik mak" sebagai anak yang taat, aku patuhi saja cakap mak aku.

The End.

*****************************************************************

Summary of Year 2011: Still single

22 comments:

Wadi AR said...

awal bangon. ecehh, single pulak pak lann :) hepi new year

hawiz said...

aku suke citer dier..menarik lor...salam kenal my frenz.. =_=

Aesya Zealous said...

slmt tahun baru paklan :)

puteri kasih said...

Selamat Tahun Baru Pak Lan...hope it will be a great year for you :)

tunz said...

huhuhu....jejak idaman malaya lah ni yer....hahahah..anak mak lagik...

untuk pak lan>>

http://tunzhotspot.blogspot.com/2012/01/dekatkah-kita-kepada-pencipta.html

Anonymous said...

suka sgt buat intro tertanya2 kan? huhhu..

si ngokngek said...

HAHA~~nerd gila kot lan nie
happynewyear,,LAN

Anonymous said...

ha, ni mst cerita tipu ;P haha

Mek Onie said...

wahahahaha,original dak cite ni :P

Namee Roslan said...

alaa, single ke duda ke kahwin ke..apa ada hal. doa lah. lagipun bg aku, tahun baru ke tahun lama ke..takyah la kita nk gembar gemburkan sgt. baca doa tahun baru dah memadai. tahun baru islam pun dah lepas n kita dah baca doa tahun baru pun. :) doakan kau terus sukses lan.

H Y D E said...

salam 2012, NAM :D

Unknown said...

dengar cite azam tahun baru nak cr calon bini. hikhik

sYafIk-wAy said...

sama lah kite !!! masih teruna . ohokps!

Nalisa Syahira said...

huu , nak jgk tu mention anak yg taat , hihi , pape pun hepi new year .

iAmCekbolat said...

pewwitt.. haha.. xlme je lagi.. sabo.. tggu thun dpan la ye ^^

pngomen tegar anda dtg.. slm ukhwah =) brjmpa lgi di entry akn dtg..

Munn Jaafar said...

xcaya ah ang jawab cmtu kat mak...heeee

"baik mak" kehkehkeh!

No name said...

Aku new year dah atas katil pun, smbil peluk chipmunk. Tak peduli apa pun.

Chipmunk= merujuk pada teddy peluk aku..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Moral of the Value: single! Jangan single selamanya sudah, kan? bujangan smpai ke tua pun takde nikmatnya hidup.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

oh ya? i'm not changing my blog's name. jangan tertukar dengan RTP FARRA ARISHA sudah. dia adik sy:) lots of bloggers tertukar dia dgn sy..haha

RerameUngu said...

hohoh...itu je summary nye eh..ekekek..same la kite..

walaupun agak terlambat, nak wish jugak happy new year...semoga ending 2012 dah tak single la kan..hakhakhak

hanaahmad said...

baguih anak mak. keh3

Mai said...

ohsem mak ang..selamat tahun baru ;DD