Umami Steamboat Food Review

Lately aku gemar bertweet. Walaupun tak sebanyak seperti orang lain, tapi sekadar cukup untuk mencari network baru. Tegas aku nyatakan bahawa aku hanya ingin mencari network dan bukan untuk melara atau pun menggedik. Kalau sesapa yang ada twitter tu, boleh la follow aku di @akulahpaklan.

It is normally kalau randomly orang follow kita di twitter. Sampai la satu masa aku telah di follow oleh sorang awek chinese yang aku kenal sebagai @wackybecky. Oleh sebab curious nak tahu siapa dia, aku follow la balik sebab jarang ada blogger chinese yang follow aku. Akhirnya aku end up dekat blog dia Rebbeca Saw.


Ada dua benda yang dapat menarik perhatian aku dalam dunia ni. Pertama gadis-gadis yang lentik dan kedua makanan yang sedap. Kedua-dua benda ni mampu buat aku meleleh air liur. Korang agak-agak faktor mana yang menyebabkan aku selalu follow blog dia?

Of course la pasal makanan. Ces! korang ni tak habis-habis kata aku gila gadis. Pantang tengok gadis berdahi licinkan? 

Kah kah kah. 

Ok aku tak salahkan korang dengan perwatakan aku yang aku tonjolkan dalam blog aku ini. Kalau itu yang korang semua fikirkan aku redha. (Cis! kejam)

Ok. Stop with these nonsense. Aku just nak cerita aku ada menerima satu pelawaan dari dia untuk pergi Food Review di Umami Steamboat yang bertempat di Dataran Mentari, Petaling Jaya. Berdekatan dengan Sunway dan Mentari Court.

Maps

Video

So unlucky for me sebab aku tak dapat berjumpa dengan dia. Aku hanya dapat berjumpa dengan kawan dia yang merangkap PA dia, Karen and beberapa orang blogger lain. So atleast aku dah dapat beberapa network di sini. So bagi sesiapa yang duduk berdekatan dengan area sini boleh la datang test power kat sini. Dengan variety dan jumlah makanan laut yang di tawarkan dengan jumlah sup sebanyak 5 jenis pasti mampu membuat korang akan datang ke sini setiap minggu. Di tambah pula dengan harga yang bagi aku sangat murah. Details ada dekat bawah.





Bawah ada teaser gambar untuk korang.






Mana gambar aku?


Sekali lagi aku terlupa nak suruh orang ambik sebab asyik khusyuk makan. Hahaha


p/s: 
Rebecca do invite me to your next food review. I am starving for a good food right now...

12 comments:

Munn Jaafar said...

WEY...gila dekat dgn umah aku paklan! awat xinvite aku skali... T.T

Akulah Pak Lan said...

haha mana la aku tau hang dok situ munna oi.

Wadi AR said...

nasib baik. sila ajak aku sekali cik lan

Anonymous said...

kalau compared to seoul garden and flamming, mana lagi best eh? hihii

Akulah Pak Lan said...

wadi: kalau ada ruang kosong nanti aku ajak

Akulah Pak Lan said...

Dylla: jgn la compare dgn seoul garden, kejam namanya tuh

Anonymous said...

terliur =)

Unknown said...

aku yg lentik ni kau tak pndg pon. lentik bulu mata je la

Akulah Pak Lan said...

zoey: jaga2 air liur meleleh

Akulah Pak Lan said...

ezan: kat bulu mata ja, mana aku nak pandang. Tah tah kau pakai bulu mata palsu

Unknown said...

nk tnya..umami nie halal x makanan dye..sbb nk ajak bos buat dinner staff at restoran tu...so dowg agak cerewet bb mknanan nie...

Akulah Pak Lan said...

miZz sChueRuezaWa :Barang dia tak meragukan, tetapi takda tanda halal...kalau nak confirmkan..lebih baik call tanya