The Big Small Theory

Annie, banyak benda yang masih aku tak explain tentang dia, banyak yang masih menjadi rahsia. Semahunya aku nak simpan saja rahsia ini untuk diri aku saja, tapi memandangkan sudah ramai sangat yang bertanya terpaksa aku ceritakan juga. Kalau nak di tunggu masa yang sesuai, tiada masa yang pernah sesuai bagi aku. Weekdays sibuk dengan kerja, weekend sibuk dengan gadis. 

Aku pernah gambarkan Annie hampir serupa dengan Julie Woon dalam entry aku dulu. They have almost the same body figure, cuma yang membezakan mereka berdua adalah wajah dan perwatakan mereka. Annie merupakan gadis kacukan  melayu Indonesia dan juga cina Malaysia. Macam rojakkan? Tapi rojak itu sedap bagi aku, macam-macam ada.Lagipun yang mix ni selalunya comel-comel.

Skill masak dia jangan cakap la, memang aku kalah. This is the first time aku jumpa gadis yang pandai masak macam dia. Sekarang ni kalau rata-rata gadis-gadis yang ada kat Malaysia ni almost 70% akan cakap mereka tak tahu memasak. Dan itu sebab dan punca kenapa populasi amah semakin ramai kat Malaysia ni. Tak hairanlah kenapa ada juga laki orang yang jatuh cinta dekat amah-amah ni. Kata orang tua-tua, nak jaga laki mudah saja. "Jaga makan dan nafsu dia, cukup dua benda ni confirm dia tak lari."


Dia merupakan anak kelahiran Singapura yang  bekerja di Malaysia. Parent dia menetap di Singapura cuma dia saja yang ada kat sini disebabkan dia lebih gemar hidup independent. Sorry la, aku tak dapat nak attach gambar real dia sebab awal-awal lagi dia dah warning tak bagi aku post gambar dia dalam blog aku. Sengalkan kalau blog aku dah ter-expose macam ni dekat public, dah kurang fun jadinya. Tapi atleast dia benarkan aku describe tentang diri dia.

Tua 2 tahun dari aku tetapi disebabkan darah kacukan dan juga sifat dia yang agak hanky panky menyebabkan dia masih kelihatan seperti gadis 20an. Walau bagaimanapun dalam masa-masa tertentu seperti diwaktu pejabat, akan terserlah sifat kematangan dia. She is serious at work, kadang-kadang tu sampai aku malas nak tegur dia time kerja.

Aku dengan dia cuma baru setahun berkenalan itu pun sejak aku berpindah masuk ke company sekarang ini, dan baru 8 bulan menjadi rapat macam sekarang. Macam mana kami boleh rapat? Itu rahsia aku seorang.

Apa-apa pun, tak semua aku tahu tentang diri dia. Sesetengah perempuan memang suka berahsia, even dengan orang yang rapat dengan mereka. They will tell A person but they will keep secret from B person. There some stories that they share with C person but not with A and B person. Women are mysteries thing that men couldn't understand completely. They are like weather, can change mood in one second.  To tell you the truth, I know her body more than I know herself.

Oklah, aku nak ke dapur nak tolong Annie memasak. Hari ni dia beriya-iya nak masak juadah berbuka untuk aku. Something special from Padang katanya. Hope it is delicious.

41 comments:

NuReLLe said...

perempuan de natural skill of cook kot..i yang dulu pemalas nak masak pun skrg ok je.. #takdekenamengena hukhuk

Wadi AR said...

aku nak jugak cik lann

Anonymous said...

skill makan dia kan pak lan yg menang? haha

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
Apa kata u masak bagi i test makan?

Akulah Pak Lan said...

Wadi AR:
Kau nak apa? makan?

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
Pak lan skrg kuat makan..sekian

PinKy MoMMa said...

wah syiok nooo ada org masakkan.. ;p
ditatang bagai minyak yang penuh ni huhu..

Unknown said...

sy pun nk makan la pak lan... lapooooorrrrr >.<

hanaahmad said...

aku taknak tau pasal Annie. aku nak tau pasal kau. wakakakaa. untungla ade orang masakkan. jimat wey, jimat!

NuReLLe said...

haha..ok2 nnt i masak..pos bagi pak lan ekk..:D

Akulah Pak Lan said...

PinKy MoMMa:
sapa tak suka kalau ada orang masakan

Akulah Pak Lan said...

Diary oF Mine:
Jom makan

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
nanti la aku ceritakan...

Munn Jaafar said...

ko ni manja gk rupanya kan.... =)

Unknown said...

bile kite nak mask berdua pulak

Blog Eazy Izzuddin said...

ramai yg tak tahu masak..
yg tahu masak tu ok la..
susah nak cari..
tapi ada..
hehe
xD

so sweet :P

Unknown said...

nak blaja msk bg lg kaw mskn gwa dr Annie la cemnih..hahha

puteri kasih said...

ramai yang tak tahu masak...sebab tu kedai2 makan semakin maju..hehehe

Akulah Pak Lan said...

Munna:
Aku mmg sgt manja..

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
meh sini...

Akulah Pak Lan said...

Eazy Izzuddin:
gadis skrg sibuk bekerjaya..sampai malas nak belajar masak..

Akulah Pak Lan said...

Finaz Jaafar:
g belajar lekas..

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
hahaha...tau takpa..

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
termissed plak nak reply..
masak sedap2 tau..

eila said...

kawen jer ler dengan annie tu!!!!

Akulah Pak Lan said...

eila:
wajah dia tak serupa Lisa Surihani

tomatokering said...

wahhh kemainn pak lan .. ;p

Akulah Pak Lan said...

tomatokering :):
Jom main2..

Munn Jaafar said...

wow!! bwajah baru! smart lah!

Akulah Pak Lan said...

Munna:
Tukaq taste...aku kan cepat boring..

nazirah said...

wah .. mmg pelik sikit kacuk die ni hehe.. tp stuju dgn kata2 perempuan mmg berahsia.. even dgn org yg rpt dgn mereka.. dan perempuan juga sgt sng brubah mood itulah perempuan.. huhuhu..

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
hehehe..pelik kan?

cik bulan said...

wah..dah pop-up..ni yang nak komen bnyak2 ni..:D


pak lan kena boh banner saye sbb saye comel??..hahaha

cik bulan said...

**dem..silap komen..hahaha..=.=''

Akulah Pak Lan said...

cik bulan:
Demm!! aku terapprove..

Almade_Nespesor said...

sesuai laa paklan kawin ngn annie :) , ada org tolong jaga makan minum nnti ;D

Akulah Pak Lan said...

Almade Nespesor:
Kawen? apa kah itu?

Akulah Pak Lan said...

Almade Nespesor:
Kawen? apa kah itu?

F_H said...

ade buka kelas tuisyen tak, utk dpt kan org macm annie ni..

huhu... sedap keria ni..

Akulah Pak Lan said...

LinE PuTih LiNe HiTaM:
semua rahsia adalah rahsia..tak boleh diajar

Diari Cik Puan said...

senang-senang samakan wanita ngan wheather ya? Apa relevannya?? Dia ni asal boleh je...but sweet...