The Proposal II

"You belanja I aci?"


"Nak minum kat mana ni?"


"Bangi Kopitiam ka, Old Town ka"


"Amboi taste!"




Oleh kerana terlalu kekenyangan selepas berbuka, kami hanya duduk lepak minum sambil berbual. Niat aku nak paw dia minum dekat coffee house. Yala dia yang ajak aku jumpa, of course dia yang kena treat aku since aku datang jauh-jauh. KL dan putrajaya agak jauh OK. tapi since semua coffee house penuh terpaksa la lepak minum dekat kedai tepi jalan sahaja.


"Fuh! Selamat duit I"


"Suka la tu, takpa I nak order air yang paling mahal sekali kat sini"


"Haish! Mengada-ngada betul"


"Hahaha..."


Ketawa aku yang kuat menarik perhatian orang ramai. Tapi aku tak peduli sebab yang berada bersama aku sekarang adalah ciptaan Tuhan yang sangat indah, Julie. Dia hanya tersenyum melihat kelakuan aku itu. Sambil duduk minum kami melihat tayang di screen putih yang sedang memaparkan cerita "Pi Mai Pi Mai Tang Tu". Sangat menghiburkan dan mengeletek suasana, Walau pun kadang kala lawak jenaka yang mereka banyak yang tersirat dan menyentuh isu gender.


"You..."


"Yes?" 


"Tak ada apa-apa"


"Pulak"


Julie seperti ingin menyatakan sesuatu, tetapi lidah dia seakan kelu untuk memulakan bicara. Aku tidak suka untuk memaksa orang untuk bercakap, lebih-lebih lagi untuk perkara yang aku tak pasti dan jelas. Dia aku biarkan dengan keadaan dia yang masih membisu.


"Eh! dah lewat ni. Esok you kerja kan?


"Aaa.."


"Ok. Jom la balik, kesian kat you nanti. Kang tidur plak time kerja"


Jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi dan aku masih di duduk rilek-rilek minum di Bangi. Julie bangun dan terus menuju ke kaunter untuk membayar manakala aku pula bergerak terus menuju ke kereta. Dalam perjalanan untuk menghantar Julie pulang ke rumah dia tetiba-tiba Julie bersuara.


"Jom kawen"




40 comments:

WAHIDA ALIAS said...

wow!betuahnye anda

Anonymous said...

amoih..ciptaan yg sgt indah ye? hehe

Azwa Mohamad said...

wah!!!! syoknya, dah nak kawen ke??
jemput la Pak Lan, area Bangi tuh
(^__^)V

Anonymous said...

Ape respon hang????

Wadi AR said...

oke, kawen la. jempot aku

miss koala said...

pergh..pak lan kena lamar! keh keh keh

NuReLLe said...

wow weeee...pak lan dah nak waweeeeennn..jgn lupa jemput k...:D

Namee Roslan said...

amboil,senangnya ajak kahwin! awat hang tak terus masuk meminang ja??haha..terus jumpa mak pak julie. gehee

eila said...

hikhik...kawen????

bahiyahaziz ; said...

sweeettt nye :))

hanaahmad said...

aku dapat bayangkan kau ni mesti seorang cowok yang kacak bergaya menyebabkan ramai gadis2 menggilai kau kan?

Anonymous said...

that was so sweet hoho

Anonymous said...

baru perasan, kedahan jugak ka?

vampire's lovex said...

pehhh !!!

nak datang kenduri !! nak !! hahaha..

cik bulan said...

pak lan..hg wajib ajak aku pi kenuri..:D..kalo dak..siap u..hahaha

Akulah Pak Lan said...

WAHIDA ALIAS:
=)

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
ayat over sgt ka?

Akulah Pak Lan said...

Miz Novexx:
=)

Akulah Pak Lan said...

Anonymous:
pakai la true name..then comment..baru aku reply..

Akulah Pak Lan said...

Wadi AR:
=)

Akulah Pak Lan said...

miss koala:
see the perut la..

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
=)

Akulah Pak Lan said...

Namee Roslan:
Ni kes perigi cari timba...agak2 brapa hantaran aku patut letak?

Akulah Pak Lan said...

eila:
=)

Akulah Pak Lan said...

bahiyahaziz:
owh thanks..aku memang sweet..

Akulah Pak Lan said...

dylla fadzil 小草莓 :
Yes I am super super super sweet...

Yeah from SP..

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
=)

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
Sila bygkan aku ada 6 pack sama..

Akulah Pak Lan said...

cik bulan:
=)

Lovely Fieyza said...

pa tgu lagi.. pi la kawen.. haha.. cayalah.. annie tau tak pasal ni? mesti die baca kan?? hoho..

CikRangers (CR) said...

pergh...awek ajak paklan kawen.pa tunggu lagi beb.kasi jalan ja la.huuhuhu...all the best naaaa

nazirah said...

wow gile ar ape lg nk tgu
tu awek da ckp dulu hehehe

Unknown said...

terima je !

Akulah Pak Lan said...

Lovely Fieyza:
=)

Akulah Pak Lan said...

CikRangers (CR) :
=)

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
=)

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
=)

oshin-jamel said...

waaaaahhh!!!! tahniah pak lan =)

Echin Nadiossa said...

wow.kawin kawin. nak kawen *eksaited*

sjiehan said...

salam bro... heeeee ^_^