Benda Yang Aku Masih Tak Paham

Dalam banyak-banyak benda kat dunia ni ada beberapa benda yang aku masih tak paham sampai hari ni. 

Antaranya: 

1. Kenapa perlu adanya Matematik Tambahan sedangkan dah ada Matematik?



Dulu aku pernah tanya cikgu aku soalan kat ataih tuh, cikgu aku tak dapat nak jawab soalan basic aku tu. Serius aku terasa benda macam bebanan  tambahan. Kenapa depa tak selit sekali saja dalam matapelajaran Matematik, so aku tak perlu sedaq yang ada pelajaran lain selain Matematik. 

Time-time reja, tak dak plak depa bagi tau yang tugasan ni memerlukan Matematik Tambahan atau Matematik untuk selesaikan tugasan tersebut.

Mungkin ini yang menyebabkan aku fail Matematik Tambahan dulu tapi aku score dalam Matematik. 

p/s: Cikgu Matematik aku dulu perempuan, hot. Baru grad. Cikgu Matematik Tambahan aku laki. 

2. Kenapa perempuan sangat obses dengan drama bersiri?

Cuba tanya nenek-nenek, makcik-makcik dan gadis-gadis (datin-datin tak payah tanya..depa sibuk dengan anak ikan). Berapa ramai kat Malaysia ni yang tengok drama "Nur Kasih" sila angkat tangan. Demm!!! ramai gila. Shit!!! Nyah pun angkat tangan jugak. OK..dah dah turunkan tangan tu. Dulu masa aku kat rumah aku pun, aku berebut dengan mak ngan adik-adik perempuan aku remote tv. Kalau dah bukak drama tuh jangan harap la. Apa yang seronok sangat drama ni ha? 

OK, aku akan cuba pecahkan ikut kategori umuq.

Nenek-nenek: Depa ni lebih minat tengok cerita drama melayu. Contoh dia macam "Opah". Mungkin genre macam ni sesuai untuk depa.



Makcik-makcik: Depa ni lebih suka tengok drama indon. Aku pun tak paham sebab apa. Serius aku rasa nak sepak ja TV tuh time dia buat aksi suspen dia. 



Gadis-gadis: Ni satu lagi kaum. Depa ni lebih berminat tengok cerita import macam drama Korea. Reason dia sebab laki korea lebih jambu dan romantik.



Sebenarnya ada banyak benda lagi yang aku tak paham..tapi takpa la..aku simpan untuk nanti-nanti.



35 comments:

mcm ni lah said...

euwww aku anti sinetron

Akulah Pak Lan said...

mcm ni lah:
Aku anti semua drama..tak larat nak follow

hamzah ian said...

matematik, kan orang tak ambil sains tulin kena ambik matematik jugak.. kalo dia ambik addmath lg la susah..

ahahahahah

Unknown said...

salam kenai..uis..anti drama..hehe..aku kenkdng jenguk aje tu..opss..dah folo u blog..pls folo back yer..tq..
kaspersky mobile security 9 full version

Anonymous said...

tw xpe.. xnmpak mane reason nye kene blaja addmath mase skolah dulu. wat rambut gugur byk je sbb nk crk penyelesaian dye hari2..hahahh`

<< jenis xlayan sinetron, korea jugak. geli ahh sweet2 melampau. pastu berangan nk bf cmtu gk pdahal kt lua nk mcm tu? aremmmmmm...

Akulah Pak Lan said...

hamzah ian:
org ambik sastera pun kena pandai matematik...takut nanti juai buku tak reti kira duit..

josrevalution:
"dah folo u blog..pls folo back yer.." --> ni salah satu benda lagi yg aku tak paham..mcm tak ikhlas ja follow aku...

coretan lia iqmalia said...

Nur kasih tuh layanl laa jugak...tapi aku xphm nape mak n opah ak akn duduk depan tv,habiskan masa semate-mate sebab sinetron..! [kejora & bintang...Sejuta cinta marshanda]

Munirah said...

drama bersiri indon beribu riban episod..matematik tambahan sekadar mahu kepuasan menyelasaikan masalah.selagi x selesai.boleh gila

Akulah Pak Lan said...

chikova:
Ok kita ada jodoh seminit..

Corat-coret:
aku tak paham kenapa pmpn suka layan drama termasuk Nur Kasih..haha..gila obses kekadang

Akulah Pak Lan said...

munirah:
Aku tertanya2 sejak bila wujudnya drama ni?

Fahmi Jaafar said...

korea best kott.. hahah:)

Akulah Pak Lan said...

peep:
Hangpa explain la mcm mana pun aku tetap tak paham

Primadona said...

aku anti sinetron tapi kalau drama nur kasih dengan full house kau bagi kat aku mmg aku layan..miahaha

Akulah Pak Lan said...

:: Azizah Alwi::
Kenapa mesti drama? kenapa bukan filem pendek @ theater?

nOrA sToRy said...

saye xsuke math, juge xsuke drama bersiri...heheee...

Akulah Pak Lan said...

nOrA sToRy:
Kita ada jodoh seminit

zaim mahfuz said...

eh kalau sal add math dengan math tu tak de hal lah tapi kalau drama bersiri tu yang pelik sikit ,kenapa ek ?

Akulah Pak Lan said...

zaim mahfuz:
2 2 aku tak paham..dan aku tak dak jwpn dia..

amny said...

benci tgok cerita indon...tah ape2...

Akulah Pak Lan said...

amny: yang ni u kena tanya makcik2..

eila said...

citer korea best tp citer endon aku paling benci tahap tenok...

Akulah Pak Lan said...

eila:
sama saja bagi aku...

AnakPakZohar said...

tak suka admath!
suka nur kasih n korea!
anti gila dengan cite indon sekarang ni.. hahahaa..

Akulah Pak Lan said...

yad'z:
jawapan yg masih sama..perempuan suka tgk drama

Lydia Ezrina said...

suka fullhouse!!!!!!

Akulah Pak Lan said...

Lydia Ezrina:
Jawapan yg normal bg org perempuan yg normal

baim said...

saya suka tgk nurkaseh....

Keyyah said...

addmath aku rasa tuk nk amk sains n engineering kot...mcm EMT kan...

aku suka tgk cerita korea kalo bosannnn sgt xda menda nk buat n xmo byk pikiaq...ngeh3

Akulah Pak Lan said...

sam
hat ni aku tak tau nak ckp apa..

Keyyah:
Soalan aku...kenapa perlu dia bezakan add math ni..kenapa dia tak skali kan ja dengan math..

NuReLLe said...

benci add math...benci...benci..benci..:(

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
Give me 5

Cik Bayan said...

Blogwalking here...dtg dari anastasyea.com. Dan, salam perkenalan.

Akulah Pak Lan said...

Aynora Nur:
Terima kasih kerana singgah

yaya_flanella said...

yaya minat tp tak selalu ikut drama panjang2 jela ni. tapi selalu dapat tgk episod last tanpa disengajakan. bagus kan. hee..

Akulah Pak Lan said...

yaya_flanella:
haha