Zirapoint

Bebaru ni blogspot down for maintainance. Aku tak da la gelabah mana pun. Orang bijak macam aku, kalau takat 1 entri hilang aku buleh guna issue tu untuk create entri yang lebih hebat dan mungkin menyebabkan blogspot akan membenci aku seumur hidup. Tapi entri yang hilang tersebut telah dikembalikan dengan komen pembaca yang telah hilang. Benda free memang macam ni, tak ada jaminan dan kesempurnaan.

Ramai orang punya cerita sendiri tentang zaman kanak-kanak masing-masing. Tak banyak sangat yang aku ingat tentang zaman kanak-kanak aku. Aku tak pasti sebab apa. Mungkin dah banyak sangat dosa yang aku buat ataupun aku dah banyak sangat tiang aku yang langgaq masa main "Aci ligan" atau pun "Polis tantri" masa kecik dulu.

Tapi aku rasa, memori aku banyak hilang time main lompat getah ataupun nama kampung dia "zirapoint". Jangan tanya aku mana depa dapat nama tuh, moyang aku pun tak dapat nak cerita salasilah permainan tuh. Aku selalunya akan jadi tukang pegang getah tuh. Yang dok gedik melompat selalunya budak-budak perempuan la. Kalau ada rezeki lebih, gadis-gadis remaja pun akan join skali. Tengok depa melompat dengan pakai skirt memang heaven.

Permainan ni memerlukan sekurang-kurangnya 3 orang. 2 orang untuk pegang getah, sorang lagi akan melompat. Level ketinggian dia akan semakin menaik, bermula dari bawah (duduk) sampai la ataih (berdiri). 

Budak-budak bandaq la ni mesti perak sebab tak pernah tengok permainan ni. Hangpa loser wei. Rugi mampuih kalau membesaq tanpa mengenali permainan kampung macam ni. Cuba hangpa tanya mak hangpa kot-kot depa tau.

Permainan kampung ni tak dak la seboring yang budak-budak bandaq pikiaq. Sekurang-kurangnya kami dibesarkan dengan kemahiran social networking sejak kecik lagi. Orang macam aku pulak dari kecik sampai la ke besaq selalu sangat terlibat dengan permainan yang melibatkan gadis-gadis.

Aku tak tau aku buleh hidup ka dak tanpa gadis.



10 comments:

iniialahaku said...

hero gadis-gadis gitu....haha

aDisH.sHidA said...

kalau masa dah besaq main mak kata ampa x malu ke....

Akulah Pak Lan said...

iniialahaku:
haha
aDisH.sHidA:
tak tanya mak balik, nk malu pasai pa?

Erin Azizan said...

NAM!!!!!!!!!!!!!!!

PinKy MoMMa said...

cehhh nama sudah bertukaq huhu..
awat pak lan? terasa diriku muda ahahaha...ceq main mak2 ja..
practise dari kicik huhu ;p

Akulah Pak Lan said...

Erin Azizan:
Yup

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥:
saja nak re-design n re-branding

Anonymous said...

klu aku..aku eja.."zeropoint"..
mmg game pling best..level tang kepala aku x pnah lepas..
haha..
aku tertarik ayt ang paling last..
kahkahkah..=)

Akulah Pak Lan said...

miSs sYeiDa:
Pantang nampak no..

ieda CUMA said...

ieda pggil ziro point! hahaha.. main jugak.. syok o0o... ish! gila rindu aih... =p

nurul afika said...

weh aku pun suka main kot zeropoint nih..haha