Gadis Semasa


Kau mahukan gadis semasa
Yang bisa memberikan kau segalanya
Dan engkau tak mampu melihat
Apa yang ada di depanmu


Kau mahukan perubahan dunia
Tetapi pada aku kau sama saja
Dan engkau terlalu ego untuk diriku
Kau memang begitu

Entri aku kali ni bukan nak explain pasai lirik lagu "Gadis Semasa" oleh Yuna. Nak kata aku fanatik sangat kat Yuna pun bukan, lagu dia pun aku tak hapai. Just nice-nice untuk didengaq ja. Aku bukan jugak nak tolong promote "Gadis Semasa" syampoo Sunsilk. Kepala aku pun dah botak. Nak promote syampoo apa kejadah lagi.

Sebelum aku menulih dengan panjang lebaq, tolong tengok explaination kat bawah dulu.

Semasa:
  • Sekarang
  • Terkini
  • Up to date
  • Latest

So dari segi istilah aku, gadis semasa ni adalah sejenis golongan gadis yang mengikuti trend semasa. Bak kata makcik-makcik dalam drama "up to date". Kalau takat nak petik 2,3 nama dalam industri fesyen Malaysia yang mempengaruhi gadis-gadis kat Malaysia ni senang saja. 

Bagi kebanyakan gadis yang free hair kat Malaysia sekarang ni, mereka ni banyak dipengaruhi oleh fesyen yang datang dari Korea dan China.


Memang tak dinafikan fesyen-fesyen macam ni agak trendy bagi gadis yang free hair. Bagi yang berani lagi, ada juga gadis semasa bertudung yang berani menggayakan fesyen korea dan china ni.


Salah satu lagi fesyen yang amat digemari oleh para gadis semasa adalah jenis ala-ala vintage. Fesyen lama yang telah dimodenkan. Memang unik.


http://www.ilovepastelina.com/


Tapi bagi gadis yang lebih berani, mereka akan memilih untuk menggayakan"mix and match" fashion dengan warna yang lebih garang dan terang. Tapi kalau dok kat kampung, jangan dok gatai nak try la. Sat g mengumpat pulak makcik-makcik yang mulut lazer tuh.

Antaranya kalau dari fesyen bertudung aku kenal Hannah Tajima dan Yuna. Depa berdua ni memang bawak banyak perubahan dalam fesyen bertudung kat Malaysia ni.



Bagi aku exotic, bukan semua orang mampu mengayakan tudung macam depa. Kalau tak kena dengan wajah, mungkin akan jadi macam nenek. Ada fesyen  bertudung  lain yang aku minat.


Eh silap..

p/s: 
sapa kutuk dia aku bunuh..aci? Tapi kalau nak baca blog dia p la. Dah la aku main petik ja tak mintak kebenaran dia.



Sapa tak kenai minah ni pun aku nak bunuh dia jugak. Heliza Helmi, satu-satunya artis perempuan yang aku respek. Kalau hangpa join fanpage dia, hangpa akan paham kenapa aku respek dia.

Berfesyen tuh berfesyen jugak. Kalau pakaian dah up to date minda dan ilmu pun kena sama. Orang laki akan lebih minat dan respek orang perempuan yang mempunyai penampilan menarik dan jugak ilmu yang tinggi serta merendah diri. Jangan hanya cantik diluar tapi dibelakang jadi yang sebaliknya.


Baca jugak entri ni Gadis Lentik


Thanks orang dibawah sebab tolong aku buatkan entri ni:
Fiza Fizz
Lien Da
Natasha
Yang Raimi


14 comments:

FizaFizz said...

walcome2..sy hanya memerhati..bhahaha

shigellazoster said...

NAPE SY TAK DE LAM ENTRY AWK... HAHHA.. SAJE NYEBUK!~>>.

Akulah Pak Lan said...

FizaFizz:
:)

shigellazoster:
lain kali i tanya u plak..aci?

Scha Nazri said...

haha. sy bukan gadis semasa. lalalalala. gadis biasa2 aja.

Akulah Pak Lan said...

syAzAnA:
biasa2 macam mana tuh?

Zullism said...

biasa :)

Tasha said...

no problem bro....tolong apa yang I tau jer~ apa yang I tau....semua perempuan pun tau kot. hehehe...

vampire's lovex said...

awek korea lawa !.

tu je nak gtau k bai.

Fyqa said...

haha.

eh muney tu comey ape.. :)

Anonymous said...

gadis semasa..??ntah la..ngeh3

cunndaa said...

oyeahhh...sy pun minat giler kat heliza tuu...

Anif Abdullah| AA said...

haha..love hanna tajima!~~~ p/s:jgn jd fashion victim sudeyh..

Akulah Pak Lan said...

:)

Hidaya Sarbini said...

thanx sbb bg link kt sy, kejap sblm nie blog nie nama apa ya..?? sorry baru sbulan x on9 dh lupa dh... =)