Ada Apa Dengan Jepun : Part 3

Hujan lebat, sangat lebat sekarang ni. Selain memerhatikan percikan air jatuh ke muka bumi, banyak lagi benda-benda lain yang boleh diperhatikan time-time hujan lebat macam ni. Kadang-kadang nampak, kadang-kadang tidak. Ikut nasib. Tuah ayam ada di kaki, tuah laki memang kat mata. Memang kena perhati dengan bersungguh baru nampak.


Hujan-hujan macam ni mengingatkan aku time mula-mula menjejak kaki di Jepun. Masa tu pun hujan juga, tapi cuma renyai-renyai. Tapi suhunya mampu membuat banyak benda jadi kecut, termasuk tapak tangan aku. Mengigil. Ditambah pula musim baru selepas musim sejuk baru berlalu.


Perjalanan mengambil masa selama 6 jam. Flight dari KLIA menaiki Japanese Air Lines (JAL) bagi aku sangat selesa. Aku malas nak cerita tentang dia punya pramugari sebab semuanya tua-tua. Tak ada yang comel langsung. Naik flight ni bergantung pada nasib jugak. Kadang ada yang comel, kadang yang paling malang kau akan nampak pramugara. So nasib aku memang malang time tu.

Sebelum aku terlupa, ada watak penting yang perlu aku sebut dalam entry aku kali ni.

"You are going also?" tanya aku kepada Jen, officemate aku. Ada sedikit perasaan gembira terpancar diwajah aku. "Aku tak berseorangan." bisik aku sendiri.

"Yes I am. It will be only two of us this time" jawab amoi cina tersebut sambil mengertap bibir lembut dia yang berwarna pink. "Berlua lebih baik lo. Hihi..." sambung dia yang cuba berbahasa sambil menggiggle.

"Mana kita duduk nanti?" aku cuba menggubah topik perbualan kami.

"If I am not mistaken we will stay at Prince Shinigawa Hotel, Shibuya" terang dia sambil cuba melabuhkan punggung di atas meja aku. Cubaan pertama gagal, dia try kali kedua. Memang dia jenis tak mudah putus asa. Kali ketiga berjaya walau pun dalam keadaan berskirt pendek.

"Then we will be renting two room la?" soalan tersebut aku aju dengan memandang tepat pada mata dia. Serius aku tak tengok kat tempat lain pada masa tersebut. Aku buat dia jadi seperti kaunter pertanyaan.

"Ya lo. What a waste. They should learn to control budjet." jawab dia bersahaja sambil cuba mencubit pipi aku. Aku elak.

Glurp!


Published with Blogger-droid v1.7.4

18 comments:

Unknown said...

Hurmmm bestnyer... kenapa stay longer je or menetap kat sana?

Namee Roslan said...

bestnya kau pernah jejak kaki ke sana. aku teringin gila nk g sana. seriously.jepun n korea. aku nk sgt pergi.

Pondok Usang said...

best nye Pak Lan berpeluang pegi negara org...

cik bulan said...

haha..nanti kim salam kat kwn aku ..dia ada kat tokyo..haha..^^..

Wadi AR said...

awek jepun cun kan?

Akulah Pak Lan said...

kikie: ingat nak cari bini orang sana j

Akulah Pak Lan said...

namee: kau patut pergi sana

Akulah Pak Lan said...

Pondok Usang: try la pergi skali

Akulah Pak Lan said...

cik bulan: cet, ni cerita lama

Akulah Pak Lan said...

wadi: wow cun dowh

NuReLLe said...

boss i ckp pompuan jepun tak cun sbab dorg mkn babi..erkkkk...

Anonymous said...

dah takde yg comel2 tido je lah pak lan haha...

cik bulan said...

lama punya??













hempeh..=..=

Akulah Pak Lan said...

Nurelle: diaorang memang kuat makan babi. seriously.

Akulah Pak Lan said...

zoey: memang nak tido sungguh ni

Akulah Pak Lan said...

cik bulan: tudia la. lain kali baca betoi2

nazirah said...

hak hak pramugari tuo je ado tak selero hehehe.. (tak prnh nek kpl trbg shgg usia ni ) isk isk :'((

Akulah Pak Lan said...

cci: takpa, nanti ada la rezeki tuh. :-)