Ujian Hidup




Dia sedang berbicara dengan ku.
Dia sedang menguji kesetiaanku.
Dia tahu kemampuanku.
Dia tahu aku tidak akan mengalah.
Dia tahu aku bisa hadapinya.



Walaupun terkadang aku rebah, akan aku bangun semula.
Walaupun terkadang aku sukar, akan aku redah semuanya.
Walaupun terkadang aku lemah, akan aku kekal teguh.
Walaupun terkadang aku perit, akan aku berdiri tabah.



Tetapi aku tidak tahu apa rencanaNya.
Bukan dalam mampuku untuk menduga.
Tapi aku pasti akan tiba satu saat.
Akan tiba sinar yang dijanjikanNya.
Kerana itulah janji sang Pencipta kepada sang diciptakan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

14 comments:

hanaahmad said...

Sekurang-kurangnya kau masih mengingatiNYA. Allah itu maha penentu segalanya, mohonlah apa sahaja, dia penenang segala.

PinKy MoMMa said...

dia lebih tau mana yang terbaik untuk hambaNYa walaupun penantian itu sgt lama..tapi percayalar penantian tu akan memberi hasil yang tak terduga :)

puteri kasih said...

setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya kan

nadia said...

Semoga dipermudahkan semuanya...Ameen... :-)

Namee Roslan said...

:) kau tgh sedih ke lan? awatnya n ..cool aja ok. banyakkan berdoa ok. ill pray for ur happiness too :)

Anonymous said...

sgt nice..saya juga sdg menunggu sinar dari dugaan yg diberi olehnya :')

Anonymous said...

pak lan..hehe

nazirah said...

insyaAllah ye
Allah takkan memberi dugaan
yang tidak termmpu untuk
ditangungg oleh hambaNya
kerana Allah itu Maha Adil ;)

Fyqa said...

b'muhasabah sketika


(':

NuReLLe said...

Allah menguji because He know u are strong enough to face it..

FizaFizz said...

paklan ada masalah ke?
sabar2..ingat Allah. doa padaNya ya
semoga semuanya baik2 saje. :)

Pembunuh Tanpa Bayang said...

seperti yang di janji
andai kau turutkan segala perintahNya meninggalkan laranganNya sudah pasti ganjaran itu ada.

Ammar said...

Rindu zaman-zaman sekolah

Munn Jaafar said...

aku pnh lalui satu saat yg saaaaangat susah...tp skrg aku bsyukur sgt sbb Allah bg pluang utk aku rasa sedikit kesusahan tu.

jgn patah smgt,sbb Allah mmg sengaja nk uji kita. Allah syg kita =)