Ada Apa Dengan Jepun : Part 4


"Excuse me sir, how are you doing?" tegur seorang lelaki Jepun dengan pakaian lengkap berkot dan bertie. Tangan dia hulur tanda ingin berkenalan.

Aku pandang dia atas bawah. Tiada yang menarik. Perut boroi, muka pecah, gigi kuning dan senyuman kelat. Semua serba tak kena. Kalau ya pun dia ni jenis gay or bisexual, aku tak ada selara pun nak pandang dia. Lebih baik aku tengok Sutun, Lembik-lembik masak lemak. Atleast biar sedap mata memandang.

"I am fine. Do I know you?" tangan dia aku sambut tanda perhormatan sebab dia la orang Jepun yang pertama yang tegur aku tak termasuk aku bermain mata dengan pramugari-pramugari yang lalu lalang masa turun dari flight tadi.

Gadis pakai skirt, memang sengaja mereka nak tayang paha. Lagi pun dah lama sangat aku tak tengok paha gadis. Masa kat Jepun ni boleh la aku tengok puas-puas. Tak perlu nak curi-curi pandang kerana hampir semua gadis yang ada Jepun ni pakai skirt dah berstokin panjang. Kawaii kan? memang rare dan susah nak dapat semua benda ni kat Malaysia.

Lelaki tadi menyeluk saku dia seakan mencari sesuatu, seakan James Bond versi Jepun yang mencari pistol yang disembunyikan. "Ma, I am Aiport Security Officer, we would like to talk to you a bit" sambil menunjukkan kad identiti dia. Dia ada bersama seorang lelaki yang lain. Tegap dan ganas jugak muka.

"Sudah, apa yang aku dah buat ni?" bisik aku dengan gelabah dalam hati. Mana tak gelabah beb, turun-turun flight dah kena tahan dengan Security.

Banyak benda yang aku dok fikir sebab dah musabab dia tahan aku. Adakah sebab aku dok kacau pramugari-pramugari tadi, tak pun dia jeles dengan status aku sebagai lelaki jawa bujang. Macam-macam la lagi yang tak dapat aku nak cerita semua. Jen yang berdiri disebelah aku pun terpinga-pinga tengok aku kena tahan dengan security.

"Yes, how I help you?" tanya aku sambil lutut terketar-ketar.

Palat sungguh.

At the end, dia cuma nak tahu tujuan aku datang ke Jepun. Aku bagi saja Name Card aku semua dah settle. Tak perlu aku nak explain dengan panjang lebar.

Tiba-tiba mamat Jepun tuh terpandang Jen yang masih berdiri di sebelah aku. Dan dia cuba bercakap dengan Jen dalam bahasa Jepun. Macam mana aku tau? Aku pun tengok Naruto bodoh.

Jen yang terpinga-pinga cuba bersuara "In English please?".

"You are not Japanese?" tanya lelaki Jepun tu.

Jen hanya menggelengkan kepala. Nasib baik kami berada di Jepun, di mana geleng kepala adalah tanda menidakkan. "I am his colleague" sambil jari dia menunjuk pada aku.

"I see, nevermind you can go now. Be carefull and have fun while in Japan" sambil dia cuba untuk memberikan senyuman yang agak nak manis.

Sebelum tuh aku sempat tanya dia pasal tiket keretapi yang patut kami naik.



Tiket ditulis dalam bahasa Jepun, of course aku tak paham. Lagi pun ni first time.


Published with Blogger-droid v1.7.4

23 comments:

Anonymous said...

syok ke tgk paha gadis hehe..

my name is ivana said...

lelaki jawa bujang?? hang jawa-kedah ka pak lan? sapa tak menggelabah bila kena tahan pihak berkuasa ;)

cik bulan said...

hahaha..patut dia tahan pak lan dengan kesalahan mata keranjang..muahahaha..:P


one pack...one pack..lalalala

Namee Roslan said...

ssh la kalau pergi jepun sbb diorg smua tak faham english pun. bahasa diorg mmg japanese je. so mmg parak ha. kena bwk dictionary je. wey apehal kau tamak gila letak nuffnang n adverlets tu. haha

Wadi AR said...

nanti ajak aku pegi tempat sane

hanaahmad said...

seronok mata hang kena cuci kan?

Akulah Pak Lan said...

zoey:lagi mau tanya. haha

Akulah Pak Lan said...

ivana: bapak aku asal johor

Akulah Pak Lan said...

cik bulqn: amboi suka tengok aku kena tahan no

Akulah Pak Lan said...

namee: yang nuffnang tuh saja nak monitor traffic aku

Akulah Pak Lan said...

wadi: gila best pergi sana. kau memang ptt pergi

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: skali dgn otak

Unknown said...

lelaki jawa, oh hot seh

NuReLLe said...

erkkk..tgok sutun pun xde selera gak..

Munn Jaafar said...

"tak pun dia jeles dengan status aku sebagai lelaki jawa bujang"

blahhhhh...hahahahahahaahahahha

Akulah Pak Lan said...

ezan: jgn risau, aku masih 4 kouta kosong.

Akulah Pak Lan said...

munna : lelaki jawa memang hot kot. haha

Akulah Pak Lan said...

nurelle: lelaki jepun tuh lebih teruk dari sutun

Munn Jaafar said...

*bela kmbing mmg sgt untung!! go on.

Chegu said...

Muka jawe kamu macam taliban sikit kot, tu diorg tahan, hahaha

Akulah Pak Lan said...

Munna: yup berbaloi

Akulah Pak Lan said...

Chegu: haha...agaknya

nazirah said...

huhu ingat kan nape ek kne tahan huhu nasib bek la kan huhu