Cerita Shial!!!


Kita tangguh dulu cerita pasal aku kat Jepun dulu. Aku tak dan nak susun ayat lagi macam mana nak cerita kat korang semua. Lagipun aku tengah cari balik, mana aku letak gambar-gambar aku semasa kat Jepun. Tuh la susah sikit kalau tak ada laptop ni, nak redesign blog aku pun tak boleh. Aku rasa sebal 5 minit.

Aku ada satu kisah nak cerita kat korang semua, cerita ni tak da la lama sampai nak jadi kisah dongeng atau pun hikayat. Ni cerita masa aku mula-mula berjinak dengan dunia liar. Eh! yaka liar? Apa pun definisi korang aku terima saja.

Time tuh aku first time jejak kaki dekat club. Tolong jangan buat lawak bodoh dengan soalan-soalan Club Komputer ka Club Golf? Of course la night club. Zaman muda-muda, yala semua nak try. Tapi member aku ni, dia prihatin dengan sikit dengan aku ni. Dia tau aku jenis tak minum, so dia ada pesan la kat aku.

"Kau kat sini, ko kena hati-hati sikit dengan dia punya minuman. Semua gelas kat sini semua bercampur." pesan dia.

"Habis tu, aku tak boleh minum air langsung la ni?"

"Ha! soalan yang cukup bijak." sambil dia menepuk belakang aku. "Apa susah, kau order ja air tin." sambung dia.

Baru aku kenal dunia night club ni. Kalau la nanti tetiba aku ada event yang menyebabkan aku terpaksa end up dekat tempat-tempat macam ni. Sekurang-kurangnya aku dah ada experience. Dah tahu mana yang boleh mana yang tak. Tak semua pengalaman buruk itu tak leh pakai.

Aku first time situ, nak gedik-gedik menari pun tak reti lagi. So aku ambik keputusan untuk duduk saja. Yang lain semua masuk dalam crowd, menari. Sedang kepala aku dok terhenjot-henjot sambil tengok benda yang dok bergoyang. Ke atas ke bawah, ke atas ke bawah. Kekadang slow kekadang laju. Asyik.

Tetiba aku ditegur. "Hai, can I sit over here?" tanya sorang minah ni yang berambut blonde, pakai tube sampai nampak cleavage tersembul sambil menunjukkan tempat duduk disebelah aku. Di tangan dia ada gelas minuman.

Keadaan yang bingit time tuh tak dengar sangat apa yang dia cakap, cuma menganggukkan kepala saja. Aku hanya senyum pada dia, dia senyum balik kat aku. "Sorang saja ka?" bisik dia sambil merapatkan mulut dia pada telinga aku seumpama orang berbisik.

"Nope, I datang dengan kawan" aku buat benda yang sama kembali kemudian aku menunding jari telunjuk aku pada kawan-kawan aku yang samar-samar kelihatan dalam crowd tadi.

"You ada cock tak?" bisik dia yang selamba pada telinga aku yang menyebabkan aku tersedak minum air coke tadi.

Aku pandang dia lama. Aku pandang bawah pada seluar aku yang masih berzip. Aku pandang dia kembali. "Apa ka sengal minah ni tanya aku soalan macam tuh, of course la aku ada" mengomel aku dalam hati.

Aku hanya mengangguk kepala kepada dia tanda ada. Kemudian dia senyum pada aku. Tangan aku ditariknya sambil mengajak aku bangun dari tempat duduk. Dipimpinnya aku keluar, ke lorong belakang. Keadaan sunyi, tak ada orang. Aku pelik 5 saat kenapa dia bawak aku ke sini. Tapi aku masih membisu.

"Cepat la bukak" arah dia.

"Bukak apa?" tanya aku kembali yang masih dalam keadaan blur.

"Tadi you cakap you ada cock kan? Bukak la, I dah tak tahan ni" dia masih dengan selamba meminta dari aku.

"Err..." aku kelu. Dah tak tahu nak buat apa. Aku masih suci kot time tuh.

"Weh, apa kau buat kat belakang ni? Jom-jom kita orang nak balik dah ni" tegur member aku yang tetiba muncul tah dari mana.

Aku rasa lega gila time tuh terus ikut member aku tuh ke depan. Minah tu tadi kelihatan macam tak berpuas hati tetiba dia bersuara.

"Apa la lu der. Lek ar lu. Sap ar kok lu" sambil dok menyalakan api lighter.

"Bodoh! Bodoh! Bodoh! Apasal kau susah sangat nak sebut rokok? Apasal kau gi sebut kok. Aku ingatkan apa la tadi." maki aku dalam hati dengan bersungguh.
Published with Blogger-droid v1.7.4

42 comments:

CikRangers (CR) said...

HAHAHAHAHAHAH...gila ahh..terbsemboq jambu dalam mulut aku ni PakLan..adoiiii

Namee Roslan said...

biar lah kau teruna smpai bila2. baru la dapat dara gak. kalau kau kotor,,dpt pun yg kotor ah.

CikTomyam said...

hai pak lan..

entry macam emo..

hu~~~~

bachelors diary said...

adeh...terkenaaa

Teha said...

haha.ingatkan ape lahh --'

sYafIk-wAy said...

bila salah faham berlaku , hahaha

zahidah seran said...

ngokngekkk...

Blog Eazy Izzuddin said...

rokok rupenya haha
xD

Munn Jaafar said...

kokkokkokkokkkkk~
hahahahaha

FizaFizz said...

hahaha..ingat comel lettew~ guna ayat singkatan kok.. haha

miss koala said...

huhu.. apa la..beli rkok sndiri la

maymec said...

haha,,,funny..
http://stillboutme.blogspot.com/

Rtp Farra Arisha said...

paklan misunderstanding rupanya..luckily, nothing bad happens.

have fun with ur life!!

NAZ said...

hahaha. ilek lu laju laju gi ne. pelat ke apa minah tu.

Pondok Usang said...

bahasa bebudak skang... "sapkoklu"

NuReLLe said...

kok pun bolehhhhh..gugugugu

Unknown said...

hahaha bak kok sebatang :p

Akulah Pak Lan said...

CR: jgn sembuq merata

Akulah Pak Lan said...

Namee: aku masih teruna, percaya tak? haha

Akulah Pak Lan said...

Cik Tomyam: oh no, entry ni stail tak da perasaan

Akulah Pak Lan said...

Aremir: aku pun terkena

Akulah Pak Lan said...

Fatiha: adakah yang kau ingat sama mcm yang aku ingat? hahaha

Akulah Pak Lan said...

syafik: haha memang

Akulah Pak Lan said...

zahidah: dalam bahasa lain LOL

Akulah Pak Lan said...

easy: haha tau pun

Akulah Pak Lan said...

Munna: please guna rokok rokok rokok

Akulah Pak Lan said...

fiza: owh dia tak comel mcm you. kah kah kah

Akulah Pak Lan said...

koala: dia dh habis stok tuh

Akulah Pak Lan said...

maymec: :-)

Akulah Pak Lan said...

farah: lucky or not lucky? haha

Akulah Pak Lan said...

naz : dia memang palat palat palat. haha

Akulah Pak Lan said...

Iwanski: memang budak2 skrg ramai yg rosakkan bahasa

Akulah Pak Lan said...

Nurelle: you nak kok jgk?

Akulah Pak Lan said...

ezan: kau pun nak? haha

nazirah said...

hahaha wakakkaa gile ar.. ase kelakar lak bce cite pak lan kali ni hehe mcm2 ek .. kdg2 sebutan tu lebey krg sme je kan huhu

PinKy MoMMa said...

adoiiii sebutan biar terang lar kak oiiii..tak membawa maksud lain nanti huhu..aduhh malu!

Akulah Pak Lan said...

nazirah: so lain kali sebut biar terang

Akulah Pak Lan said...

pinky momma: haha see, org zaman skrg suka guna short form

Anonymous said...

pak lan sengal hahahaha...

Akulah Pak Lan said...

zoey: Jeles la tuh. haha

hanaahmad said...

hahahahaha. pelat ke hape?

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: pelat kan? haha sebut byk2 kali pelat pelat pelat