Ikan Atau Friskies


June cuma meminta aku temankan dia sambil entertain dia sampai jam 12 malam. Shift dia tamat pada pukul 12 malam, selepas itu dia akan digantikan dengan Kelvin another officemate of us. Banyak komen yang aku terima daripada pembaca yang membuat kesimpulan yang berbeza tentang cerita yang ingin aku sampaikan. Tapi itulah sifat manusia, suka meluru dalam membuat kesimpulan. Telah aku jangkakan semua ini.

Tak mungkin berlaku sesuatu antara aku dan gadis yang bercutting kurang menarik, muka berminyak dan berjerawat seperti June. Tak lalu nak hadap. Setakat nak dijadikan teman makan itu boleh la, more than that agar sukar. Aku ada standard yang perlu di jaga. Mungkin aku dikatakan terlalu memilih, but begitulah dasar lelaki. 


Kami suka dengan benda yang cantik. Kami suka membandingkan sesuatu dan pantang melihat benda yang menarik. Agak-agaknya la kan, apa benda pertama yang lelaki akan lihat pada seorang wanita yang sedang berjalan?


Tak semua kucing suka makan ikan, ada juga kucing yang memilih untuk hanya makan friskies. June kurang menarik. Itu saja yang mampu aku olah tentang dia dan aku yakin dengan jawapan aku.


Final.


Unknown: "Hai..."
Aku: "Hoi..."
Unknown: "Amboi, garangnya. Tak dtg sini tgk movie ka hari ni?"
Aku: "Nope. Sini tuh mana?..btw sapa ni?"
Unknown: "Alamanda. Remember me, Julie?"


Aku hampir lupa tentang Julie. Kalau ada yang masih ingat akan entri aku minggu lepas, aku ada sebut nama dia. Sekarang sudah terbukti teori aku dalam entri tersebut adalah betul dengan sms yang berlaku di antara kami. Cuma dia dah lebih dari standard "There Day Rule" yang telah aku tetapkan. 


Aku: "owh, Julie. I went to Broga hill pg td. Now picnic @ Sg Tekala"
Julie: "sampai hati tak ajak I. =P"
Aku: "=)"
Julie: "Wanna go for a movie? Harry Potter, my treats. I got two free passes"
Aku: "Sure why not. I will buy popcorn. Just set date n time."
Julie: "Hehe.. how about tonight 12am? Alamanda"
Aku: "Ok. Meet u there"
Julie: "=)"


42 comments:

adeque said...

belanje popcorn je??? ahahaha...
nnt tercekik si julie... :D

Wadi AR said...

nk tgk wyg juge

Fyqa said...

demanding jugakkan.

;)

Anonymous said...

mmg hot stuff btl lah..asik kuar dgn ppuan jek haha

eila said...

yeyeye...pak lan ade awekss baru!

Akulah Pak Lan said...

adeque:
Then I have a good reason to do CPR

Akulah Pak Lan said...

Wadi AR:
P la tgk

Akulah Pak Lan said...

Fyqa:
Of course

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
pisang goreng panas

Akulah Pak Lan said...

eila:
No no no...no awek-awek OK..

cik bulan said...

aiye pak lan oii..bertaubat lah anda..hahaha..

kotak jerit ilang ke?

Akulah Pak Lan said...

cik bulan:
di sini tak dibenarkan untuk menjerit..

puteri kasih said...

cerita harry potter...memang best :)

masa saya gi pawagam haritu pun saya beli popcorn je dan terlupa beli air...tapi selamat tak tercekik....hahahah

Karya Hati said...

that's the reality of it.

Anonymous said...

ajak ler saya ke tgk wayang..alamanda depan tu je..ngeh3 :)

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
kalau tercekik bleh pancing jejaka hensem buat CPR

Akulah Pak Lan said...

ChaCha:
yup

Akulah Pak Lan said...

cik ayin:
belanja paklan la...paklan beli popcorn

nazirah said...

pergghhh mmg lekat ek
huhu bgus2.. umpan mengena..
hehe..

p/s : laki sume mmg sama kan..
apa yg laki tgok pada pompuan tu
pun same hehehe.. tp kalau pndgn
prtma tu da la kalau pandang lebey2
mmg rasa nak tempeleng je ngeee

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
lelaki yg ckp lisa surihani x lawa adalah gay

Anonymous said...

Apa benda pertama yang lelaki akan lihat pada seorang wanita yang sedang berjalan?

Ans: aku agak cutting body or breast:)

hana ahmad said...

haha, apa lagi yang mampu aku komen? gelak sajo. lelaki tetap lelaki. cantik itu list teratas. mana boleh nak ubah.

Namee Roslan said...

em, lelaki mmg selalu tengok rupa. aku x pernah dengar laki tu jatuh cinta kt prmpuan tu sbb hati budi. hati budi jadi asset kedua.

hati ni rasa nak lempang je semua lelaki tp dah lumrah mcm tu. mmg korg dijadikan gedik macam tu. haha.

tapi well, bagi aku semua perempuan cantik cuma nak hias bg nampak menarik je. :) betui dak? pakaian kemas dan hati wangi..itu dah cukup untuk menambat hati lelaki :)

oshin-jamel said...

kesian june...hehe :)..fuh!!!tamat dah khatam!!hehe!

Unknown said...

yes. lelaki smuanya mcm tu. tp prmpuan juga kepingn lelaki jenis itu :) so fair kan kalo prmpuan juga memilih?

Akulah Pak Lan said...

Anonymous:
ko lain kali nak komen..bubuh la nama..nama samaran pun takpa..senang aku nak balas...

kalu ko laki..ko dah ada jwpn sendir..

kalau ko perempuan..lebih kurang la..lain laki..lain taste..tang breast confirm sebab laki tak da breast yang tersembul...

Akulah Pak Lan said...

hana ahmad:
asal cantik di mata kami dah ok...lain orang lain taste

Akulah Pak Lan said...

Namee Roslan:
laki gedik cuma 20% saja
perempuan gedik almost 90%

kalau tgk hari-hari tgk muka macam hantu..baik aku tak kawen..haha

perempuan kena cantik di mata laki...lain laki lain taste..berhias itu perlu OK..jgn selekeh sgt..

hati budi juga penting..aku tak mau kawen dengan perempuan yang busuk hati..

Akulah Pak Lan said...

oshin-jamel:
nak buat macam mana lagi...rajin no baca...

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
dua dua terlalu memilih..dua dua tak kawen..

Unknown said...

yeap kikie pun ada baca entri tu... hurmmm...

Anonymous said...

memilih upanya haha..

vampire's lovex said...

aku baca entry ni dengan rasa lapar. tak tahu lapar apa kah kah..

kbai

Akulah Pak Lan said...

WARTAWAN KIKIE:
good..

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
biasa la..

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
aku pun tgh lapaq..tapi malas nak keluaq makan..

Munn Jaafar said...

kiranya ko ni sama ngan kucing aku la pak lan...tgk ikan je muntah...taunya nak friskies tu je...dasar memilih...hoho

*ai pop corn je? =.=*

NuReLLe said...

i tak makan ikan..

#takdekenamengena

nazirah said...

huhu tahu takpe hehe

Akulah Pak Lan said...

Munna:
See..betulkan point aku...even kucing pun memilih..ni kan manusia.

jadi la pop corn tuh

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
sebab you makan friskies ja ka? haha

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
hehe