Pre Wet Party

"Azlan, tolong organize 1 wet party this sunday" pinta Annie.

Bebaru ni, aku telah di vote dan di lantik untuk menjadi ahli jawatankuasa komuniti company aku atau lebih tepat dipedajalkan oleh staff lelaki yang lain. Kalau tak ada yang mencalonkan, sudah tentu nama aku tak akan naik. Tapi kalau orang dah lantik, aku sukar sikit nak menolak.

"Are you serious?" tanya aku dengan mata yang terkebil-kebil.

Sebagai seorang lelaki yang masih punya nafsu terhadap wanita, macam-macam dah bermain dalam imaginasi aku. "Wet Party", laki mana yang tak suka. Tambahan majoriti staff kat office aku ni semua perempuan. Aku hanya mampu tersenyum sendiri, terus hanyut dengan imaginasi.

"Adeh!!" jerit aku.

"Amboi, gatai no.." perli Annie sambil mencubit paha aku.

Annie pun sedikit sebanyak telah mula belajar loghat utara, sudah tentu aku yang ajar. Dia pun semakin pandai, aku tak tahu apa tujuan dia nak sangat belajar loghat utara. Aku harap dia tak berimaginasi untuk menjadi serius dengan aku. Aku belum bersedia nak bawa balik calon menantu yang memakai skirt untuk tunjukkan kepada ibu bapa aku yang berserban dan bertudung labuh. Betul lah kata orang, iman tidak dapat diwarisi. Aku tidak menjadi seperti ibu bapa aku, hanyut dengan dunia modenisasi.

"No la, I'm just joking" jelas Annie sambil tersenyum kecil.

"Nak kena tokak?" balas aku dengan muka geram.

"Tokak la kalau berani" usik Annie yang semakin berani.

Dia mula berlari ke belakang sofa seperti mengajak aku bermain "aci ligan". Aku pantang dicabar, aku mula mengejar. Perempuan, lari memang tak laju, mudah nak ditangkap. Tawa Annie semakin kuat. 

24 comments:

oshin-jamel said...

tokak tue ape?!!x phmmm.....=)

vampire's lovex said...

apakah...

hahahahha..

Wadi AR said...

tokak tu ape?

NuReLLe said...

wet party..haihh..tingat zaman jahiliah dulu..hurmm..

cik bulan said...

tokak tu gigit..haha

ni..xyah wet2 sangat nah pak lan..nk posa ni..ingat sikit..:D

Blog Eazy Izzuddin said...

main kejar2 gitu...
hehe
xD

PinKy MoMMa said...

annie yg gatai... ;p
ang suka nooo ^_^

eila said...

pak lan tak lama lagi kita dah nak puasa ingat sikit iya!!!!!ker pak lan tak puasa?????

Munn Jaafar said...

hahaha mcm2 la ko ni...c annie tu mmg mntk tokak tu...sje bg hint haha

Akulah Pak Lan said...

oshin-jamel:
tokak = gigit dengan rakus.

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
=)

Akulah Pak Lan said...

Wadi AR:
dah jawab tadi..cari kat atas

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
Kini dah berubah.. good girl

Akulah Pak Lan said...

cik bulan:
=)

Akulah Pak Lan said...

Eazy Izzuddin:
=)

Akulah Pak Lan said...

PinKy MoMMa:
=)

Akulah Pak Lan said...

eila:
=)

Akulah Pak Lan said...

Munna:
hahaha..

Fyqa said...

msty laju je klo party cnggitu kan.

err

puteri kasih said...

first time dengar perkataan tokak..hehe

Akulah Pak Lan said...

Fyqa:
Mesti la...

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
byk lagi perkataan tak keluaq ni..

Namee Roslan said...

perlu ke wet party untuk gembira? haha. buat party kat McD pun okay. haha. masing2 order Happy meal! yippie yay. ok joke. wet party untuk org dewasa. saya muda lagi. tak faham.:P

Akulah Pak Lan said...

Namee Roslan:
Happy meals untuk budak2..haha