Sibuk Dengan Dunia

Dah lama aku tak update blog kerana kesibukkan kerja dan perancangan bisnes aku, sampaikan tiada masa untuk diri sendiri. Dulu mungkin  jika tiada gadis di sisi aku mungkin ambil masa untuk menyendiri. Aku belai dan aku pujuk sendiri sampai puas hati. Sekarang semua waktu itu tiada lagi. Maaflah kepada gadis-gadis yang pernah ajak aku berhanky panky. Aku sibuk. Kalau muka korang ada iras-iras Lisa Surihani, mungkin aku free. If not, mungkin lain kali. 

Minggu lepas hari Jumaat malam, aku cuba lari dari kesibukkan kota KL. Aku pergi tidur di rumah ex-roomate aku, Zaiham. Jangan risau, dia bukan sonsang seperti housemate aku sekarang. Masih lurus orangnya, cuma ada juga setengah tempat yang bengkok.

On way aku ke Kajang, aku dapat menyaksikan jem yang amat dahsyat dari Serdang nak masuk ke KL. Roadblock to prevent Yellow disease from spreading. Macam darurat. Kasihan aku tengok orang-orang yang terperangkap dalam kesesakan tersebut. That's what I trying to avoid. 

Dulu aku pernah bekerja di kawasan Bandar Baru Bangi, so I am kinda use to this place. Bawa kelengkapan seperti orang nak balik kampung, tapi itu yang aku namakan persediaan. You cant expect everything to be on plan. Nothing much yang aku buat hari Jumaat malam, sampai rumah dia aku terus tidur. Esok pagi aku bercadang untuk pergi ke Alamanda, harapan aku masih untuk menonton Transformers 3D. Saks! agak lambat. 

Tapi nak buat macam mana, inilah nasib badan berkawan dengan orang yang lupa kawan. Sampai terlupa kawan-kawan aku terlupa akan kewujudan aku sewaktu mereka beli tiket Transformers 2 minggu sudah. Mungkin salah aku juga kerana selalu berkepit dengan gadis ke sana-sini sampai mereka merasakan kehilangan seorang kawan yang hebat. Tanpa aku mereka hanya lelaki biasa yang tak punya apa-apa keistimewaan. Tanpa aku mereka hanyalah sekumpulan lelaki yang tanpa daya tarikan. Tanpa aku mereka seperti hilang panduan untuk mengecap kebahagian. Mereka sangat pantang melihat gadis jelita, tapi tak punya kata-kata untuk bersuara. Mungkin kerana masih belum terbentuk daya kenyakinan dalam diri mereka. 

Bagi aku mereka cuma kawan biasa yang kadang-kadang menyenangkan dan kadang-kadang menyusahkan. Namun itu beban yang terpaksa aku tanggung untuk berkawan dengan mereka. At least makan minum aku, mereka masih mahu tanggung. Aku pasrah berkawan dengan mereka. Untung mereka dapat kawan macam aku. 


.........................................

Hari Sabtu... 

"Maaf encik, tiket dah habis" terang penjaga kaunter tiket. 

Tiket Transformers masih sold out lagi. Namun aku masih sempat mengedik dengan Julie, si gadis kaunter tiket movie. Tak susah untuk approach girl ni, yang penting mesti ada name card yang tertera no peribadi dan juga pekerjaan sekarang ini. Kalau korang ada company sendiri lagi menjadi, selalunya perempuan ni banyak yang materialistic. After that just be confident with yourself. Tak perlu ada pakej yang menarik seperti model atau pelakon movie. 

Tak semua gadis yang akan terus mengatakan "Ya" at the first try. They sometimes will reject you as many as they can. Ada sesetengah yang bersikap overprotective, mungkin mereka ni terlalu banyak membaca bahan bacaan yang menyuruh mereka menjaga hati dan diri sendiri sampai mereka tak sedar yang usia memakan diri. Kalau korang terjumpa yang jenis macam ni, just leave them kalau anda jenis yang tidak mampu bersabar. But once you can get them, they will stick will you until die. Tapi dasar lelaki, lagi susah lagi nak try. Kadang-kadang untuk suka-suka, kadang-kadang nak cari yang boleh dibuat bini. 

Aku tinggalkan Julie dengan name card aku tanpa memaksa dia untuk call aku. Di sini terdapat element yang aku namakan luck and patient. Kalau nasib korang baik, mereka akan call. Mostly yang materialistik, kalau dapat name card lelaki yang bekerjaya, mereka jarang menolak. Yang gersang is apart from this. Jenis tuh semua laki dia nak sapu. Jenis yang paling aku tak suka, sebab dah ramai yang dah cuba. Aku cukup tak suka dengan barang 2nd hand or 3rd hand kecuali dia bernama Nora Danish.

Watak aku amat pelik, aku jenis yang gilakan aiskrim macam kanak-kanak dan juga gadis. Kalau boleh, semua jenis aiskrim aku nak cuba dalam dunia ni.On that day aku terjumpa dengan 1 brand yang sebelum ini aku pernah terbaca review about it. So aku ambil masa untuk try aiskrim tersebut. Nice but expensive. Almost expensive as Hudgen Daz. But worth to try. The Cream & Fudge Factory.


26 comments:

hanaahmad said...

fiu~ aku rasa lain sket penulisan kau kali ini. lain, lain dan lain. sangat lain.

mE™ said...

hey..i've review it in my FB n blog =P sedap kan ^_^ shud try the combination of bubble gum n french vanilla for topping walnut n tim tam purfect..!!

Unknown said...

demand . muka stock nak lisa surihani je. mcm ezan idma taknak. kikikikikiki

Ehem. tak semua meterialistik ok :)

vampire's lovex said...

bukan materialaistik,tp lelaki yg mnja kan sgt dengan harta,sebab tu pmpuan skrg mcm tu hahaha..

ayat redha berkawan tu x blahh kan hahaha...

dah,bila nk blnja aku plak ni pak lan !! :P

Unknown said...

hye nama sy nora danish! hahahahaa

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
memang lain sebab hari ni aku sleepy2..aku tidur dalam office dari pagi sampai tgh hari.

Akulah Pak Lan said...

Me:
First time try. next time akan cuba

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
kalau i cakap i ni kerja DBKL yang pungut sampah hari2 tuh u mau ka?

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
yet, aku masih kedekut dengan perempuan..ko la belanja aku..kah kah kah

Akulah Pak Lan said...

EYFAalias:
tuh nama samaran kah?

Wadi AR said...

pak lan dlu bangi ktne? aku tggl situ skg :)

Unknown said...

hamboihhh ! player ehh~ btw , tak sume perempuan materialistik.

yunZatie said...

terliur tengok eskem tuhh.adesss

NAZ said...

bai gua paling mahal pernah makan aiskrim pun tutti frutti je kot haha terasa lain pula cara lu kali ni

Akulah Pak Lan said...

Wadi AR:
aku kerja kat bangi, duduk kat semenyih...tempat kerja terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab yang tak dapat nak dielakkan. Ko buat apa sana?

Akulah Pak Lan said...

Amoi MiyaSya:
Playsingle...
Ya ka? hantaran kawen u brapa? tell me? hahah

Akulah Pak Lan said...

yunZ:
p makan

Akulah Pak Lan said...

naz:
wa tak tau aiskrim apa yang paling mahal wa pernah makan. yang wa tau, wa suka aiskrim...er...lain kan? haha nanti wa buat entry terangkan..

NuReLLe said...

nape flavour eskrem tu pun sama mcm je yg i review kat blog aritu..errkk...=..='

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
sebab I suka coklat n I terbaca review u and a few other blog yang lain la yang buat I pergi test..hehe

PinKy MoMMa said...

eh saya takkkk..biasa2 je..nasib dh kawin hakhakhak..

pak lan..sedap la gbr tu..
aduhh ganu tak de..teringin pulak..adeh!

nazirah said...

wah ... mst awk ni hensem kan hehehe...

eyh.. eskem tu nmpk menyelerakan laaa.. kat alamanda ek awak beli

pergghhh da berpuluh kali p alamanda. tak pasan lak ngeeeeee

Akulah Pak Lan said...

PinKy MoMMa:
anggap ini satu dugaan

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
saya tak hensem..thats a facts..

Namee Roslan said...

wahahaha..tiap entry mesti diselitkan gadis dan nama semua mat saleh habis. rogayah bedah minah ke tak jumpa lagi ke. haha...

oh, kalau gadis yang mudah nak tackle mmg senang lah nk interact. kau ajak gi minum kedai mamak ajak masuk bilik pun okay. tak payah name card. itu yg membezakan darjat perempuan. dan wang hantaran. bahahahha. kalau yg darjat tinggi, buang je name card tu.

movie transformers best ke? aku tak tengok lagi. dah 5 bulan aku tak terperuk dalam rumah apa lagi tengok wayang.

Akulah Pak Lan said...

Namee Roslan:
kau bertapa lagi 2 bulan dah bleh download transformers tuh...bg aku OK la...8/10