Malam Jumaat

Aku balik kerja agak lewat semalam. Sampai saja di depan pintu rumah sambil membawa baki Macaroon yang aku beli dekat Harolds, aku ternampak 2 pasang kasut yang berlainan saiz yang aku tak pernah nampak sebelum ini. Kasut lelaki. Kemudian kedengaran bunyi bising dari bilik Amin, bunyi seperti orang sedang bergelak ketawa. 

"Amin dan kawan-kawan dia agak." bisik aku dalam hati.

Hidup serumah dengan lelaki yang hanya berminat kepada lelaki memang mencabar, sampai aku terfikir masih luruskah aku? 


Namun selagi ada reaksi tatkala melihat miyabi dan rakan-rakan beraksi, aku tahu aku masih belum menyimpang. Koleksi baju warna warni yang masih tergantung dan terus bertambah adalah sebagai bukti yang aku masih normal.


Perut adalah aset penting aku yang sekarang ini merenggek untuk dimanjakan. Lately selera makan aku bertambah.Mungkin disebabkan metabolism rate yang bertambah akibat bersenam pagi dan malam. Cuba tanya abang Saleh Yaakob, berapa kali dia makan sehari. Memang penat, memang lapar. Keputusan aku ambil untuk keluar makan walaupun sensorang. Better dari aku duduk berseorangan lama-lama dalam bilik air. Malam jumaat, even si Amin tuh pun ada berteman, lagipun aku tak suka membazir.


Aku makan di kedai yang berdekatan dengan rumah aku sahaja. Malas nak travel jauh-jauh. Pernah saja dari Setiawangsa aku pergi ke Putrajaya ambil gadis dan balik semula ke KL untuk dinner. Itu kerja gila aku. Gila juga aku hanya semata-mata ingin memakai capal aku drive pergi ke Melaka. Itu semua nafsu aku yang unik. 


Selesai makan aku terus balik ke rumah, duduk melepak sambil online mencari bahan untuk blog aku ni. Namun idea bukan datang selalu, itu sebab aku jarang menulis seperti orang lain yang sentiasa berupdate. Followers bertambah walau hanya menulis seperenggan ayat.


Aku baru teringatkan handphone sudah 3 hari belum dicharge. Lelaki playsingle seperti aku jarang mendapat consistance sms atau call dari mana-mana gadis. Itu sebab bateri handphone aku boleh bertahan lama. 


"Demm!! mana plak aku letak handphone aku ni?" maki aku.


Puas aku mencari dalam rumah, dalam kereta.


"Amin, kau ka dalam bilik air tu? Eh! pinjam handphone jap, nak miskal handphone aku." tanya aku kepada Amin.


"Ambik la, atas meja dalam bilik aku tuh" balas Amin.


Aku masuk bilik dia, bersepah dengan baju-baju laki sana sini. Dia kalau dalam bilik air lama-lama mesti tengah mandi wajib la tu. Aku cuba miscall handphone aku. Tak berbunyi. Akhirnya aku teringat yang aku tertinggal di kedai makan. Aku ke kedai makan tersebut dan nasib aku baik. Ada pada tuan kedai. Terima kasih abang sebab tolong simpankan. Aku sedar yang aku punya masalah ingatan, inilah akibatnya kalau malam jumaat lepak sensorang.


p/s:
Kalau anda hanya diberi pilihan sama ada untuk punyai housemate gay or les, mana yang anda akan pilih?

57 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

hi pak lan
maera pilih tak mo dok serumah ngan gay or les..kalau ape2 blaku, kite tak tegah, kita jgk dpt saham T_T

CikRangers (CR) said...

less or gay??? err..dok dgn gay kot..hahaha..sebab tau dia xkan sentuh CR nye.wakakak..boleh ke camtu?wekss.. :p

puteri kasih said...

sebenarnya gay atau les..diorang pun manusia biasa..cuma naluri berbeza. tapi kalau diberi pilihan , saya pilih untuk duduk sorang-sorang...hehehe

hanaahmad said...

hahaha...aku pon rela pilih gay dari les. ekekek.. isk...ngeri betul aku dgn hang ni..takut si amin cekup ko jek. tp prnh x die wat benda pelik2 dgn ko weh? ekekek

Munn Jaafar said...

dua2 xsanggup la paklan...jgn buat psl......

halila Ibrahim said...

haha..

Rtp Farra Arisha said...

it will be more comfortable stay alone...ye tak? haha...paling2 cari teman yg betul2 close dgn kita utk stay together. kann.

cik myrha said...

kalau mmg ade hnye these choices,i'll choose les..sbb nnti konpem xde kes tgkap basah.haha..pasal dye les tu ,boley setel punya :)

Ben Fawkes said...

gay?! uwwwwkx..geli aku

Unknown said...

takot kalau dapat housemate yang minat pada sama gender . doa la yang terbaik untuk housemate ;) first time dtg sini . :)

Nava K said...

wow, you exercise twice a day, thats very active but don't you feel tired after this.

Must be having a trim and shaped body.

Unknown said...

baik ade les. hahahah ;p
smpai terlupe hp. len kali main msg gn gua ;p

Akulah Pak Lan said...

maera:
=)

Akulah Pak Lan said...

CikRangers (CR):
haha..bleh2..

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
kalau terpaksa?

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
aku tidur belakang badan aku menghadap dinding..paham?

Akulah Pak Lan said...

Munna:
hahaha

Akulah Pak Lan said...

halila Ibrahim:
hahah

Akulah Pak Lan said...

Rtp Farra Arisha:
kalu terpaksa

Akulah Pak Lan said...

cik myrha:
bleh settle erk? hahah

Akulah Pak Lan said...

amshar21:
hahaha

Akulah Pak Lan said...

Amoi MiyaSya:
selamat datang

Akulah Pak Lan said...

Nava.K:
flabby a bit..haha

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
ko call aku angkat..ko sms belum tentu aku balas..aci?

miss koala said...

dua2 x nak..haha

Anonymous said...

laen kali lepak dengan saya...huahaha

Akulah Pak Lan said...

pilih satu..ini satu paksaan..haha

Akulah Pak Lan said...

cik ayin:
jom..pak lan kat kajang skrg ni...tidoq sini semalam dua

~Kenanga Suchi~ said...

nak dok ngn gay...ngeh3!

vampire's lovex said...

meh nak usha kawan lelaki kau yg suka lelaki tu...

alhamdulillah pak lan lurus lagi. haha

Akulah Pak Lan said...

~Kisah Hati~
Alasan?

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
ko nak dia ka? hahah

epaa chenta said...

ehhh, tak nak dua2!geliii
laen kali bwk balik girl seksi2 haha bia dia bukak mata kaum kami neh lagi okay nk buat pasangan. hehehe

btw, naseb baek jumpa balik fon. heehe laen kali hati- hati yaaa

Aiman Ariffin said...

lol, I think we go thru the same thing. My handphone is getting dusty too cause no one would text nor call.

So back to your question. To be frank, I don't mind having a gay housemate as long as he doesn't make me feel comfortable and respect me.

Lesbian housemate? why not?! haha I do have a few of lesbian friends and they are fun to hang out with.

As long as you tell yourself not to be judgemental I'm sure it'll be much easier for you.

Akulah Pak Lan said...

epaa chenta:
hahah..

Akulah Pak Lan said...

Aiman Ariffin:
Its good to be friends with all types of people. But we need to tc ourself not to follow what they are doing..

Anonymous said...

gay or less? saya pilih untuk duduk sendiri =)

::Mastura Zakaria:: said...

gay atau less.....???please give me more choice laaaa paklan....hahaha

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
kalau terpaksa pilih jugak?

Akulah Pak Lan said...

::Mastura Zakaria::
ok tambah 1 lagi..maknyah or pengkid

puteri kasih said...

kalau terpaksa dan terpaksa la..hehehe

Unknown said...

TAK ACI!

Echin Nadiossa said...

hee xmo dok ngn les.gay?ehem.xmau ;p

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
tak aci kalau..jom main aci ligan

Akulah Pak Lan said...

Echin Nadiossa:
kalu terpaksa?

Fyqa said...

klo fyqa punya plihan mcm tu. sumpah tobat 2 2 xnak. err











*naseb baek org kdai tu jjur kan.
slmat hp :)

shafiqabdshukor said...

mak aih..
x mo la ak...

NuReLLe said...

dua dua takmo..jais bukan pikir die gay ke tak..di watnya kena tangkap..sia2 je kawen ngn gay..choyyyyy..

Qaseh Dalia said...

lebih rela duduk sendiri dari bersubahat melihat maksiat .. ! lebih2 lagi sesama sejenis ..nabi tidak mengaku umat .. n kalau dah xada pilihan .. trpaksa duduk dgn mereka tapi kita mulakan agenda untuk merubah mereka.. kalau berjaya ..besar nikmatnya pak lan oiii

Akulah Pak Lan said...

Fyqa:
haha

Akulah Pak Lan said...

shafiqabdshukor:
kalau terpaksa?

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
gay susah nak detect..

Akulah Pak Lan said...

Qaseh dalia adelia:
=)

nazirah said...

huhu... nsb la henfon tu ada pd tuan kedai . kalau tak.. putih mata. mcam henfon cci ari tu alahai... malas nak kenang..sedey wooo huhu

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
moral of the story..
jgn keluar makan sensorang...haha

Namee Roslan said...

omg..gay? geli. aku ada kawan gay dan bangga bila cerita apa yg dibuat. eeuww. tp as kawan aku hormat jela dia. takde la nak nasihat lebih2..

kawan kau mandi wajib buat apa? nk solat ke? tak serba salah ke ?

Akulah Pak Lan said...

Namee Roslan:
hahaha..no komen