Kembali Pulih

Aku dikejutkan dari tidur dengan bunyi bising dari dapur. Siapa pulak yang rajin nak masak dalam rumah bujang aku ni. Dah la sedap pulak bau aroma masakan dia. Seingat aku, tak ada sesiapa pun yang reti masak dalam rumah sewa aku ni selain aku. Lagipun housemate aku yang lain tak pernah pun masuk ke dapur, nak masak jauh sekali la.

Housemate aku tak ramai, 2 orang saja. Sorang tu kerja offshore dengan syarikat minyak, jarang sekali ada dekat rumah. Selalu saja fly ke sana sini untuk handle projek dia. Sorang lagi pulak yang menyebabkan aku terpaksa tidur setiap hari dengan belakang badan aku menghadap dinding, for self protection. Sesungguhnya tubuh aku hanya untuk wanita. Aku tak pasti macam mana aku boleh end up dengan serumah dengan mereka. Tapi setakat ini aku masih belum diganggu. Masing-masing buat hal masing-masing. KL, thats how things are done here.

"Eh apa benda ni?" kata aku yang sedang terpinga-pinga.

Sewaktu aku sedang bangun dari berbaring, tiba-tiba ada sehelai tuala putih jatuh dari dahi ke badan aku. Aku bertambah keliru. Keadaan bilik aku yang semalam aku rasakan semacam tongkang pecah kini seolah-olah aku sudah memiliki Lisa Surirumah dalam rumah aku. Segala-galanya kini seakan terurus. Aku tak pasti sama ada aku sedang bermimpi yang aku sudah berkahwin. Tapi aku sedar dan waras, status playsingle aku itu agak sukar itu diubah. 

Koleksi pakaian yang berwarna pelbagai warna dan saiz yang masih tergantung dinding aku itu adalah bukti jelas yang aku masih belum berkahwin. Setiap satu punya kisah dan cerita yang tersendiri, termasuklah kepunyaan Irene sendiri yang berwarna pink. Aku pun tak pasti apa yang akan lakukan dengan koleksi tersebut, masing-masing sibuk nak hadiahkan untuk aku.

Demam aku sudah kebah, aku berjalan perlahan-lahan menuju ke dapur. Perut aku sangat lapar, ditambah pula dengan aroma masakan yang sungguh sedap ini membuatkan perut aku berkeroncong. Orang yang jumpa di dapur aku bukanlah lelaki, tetapi gadis. Young hot chic yang hanya bershort pants dan juga singlet, aku kenal sangat dia ni.

"You masak apa Annie?" tanya aku kepada dia.

Annie, dia sebenarnya bos aku or more precise HR manager di tempat aku bekerja. Still single and with a nice body figure. Dia sangat garang di office semacam singa, semua orang dia nak terkam dan marah. Tapi tatkala menjelang weekend, she will just be a pet dalam rumah aku ni. Seperti kucing, suka bermanja dan suka bergesel. Kalau aku nak gambarkan dia, her look just look alike Julie Woon dalam cerita "Blogger Boy".


"Its your favourite dish, kari kepala ikan" balas Annie.

Mesti ramai yang tertanya-tanya macam mana dia dapat masuk ke dalam rumah aku. Dont worry, I have a good explaination for this one. Ini mesti kerja Amin si lelaki lembut, housemate aku tu. Dia dengan Annie memang agak rapat. Mesti dia yang buka kan pintu untuk Annie. Lagipun Annie yang tolong dapatkan aku rumah sewa sewaktu aku dapat kerja dekat KL ni kerana waktu itu aku ada di India untuk task transfer since aku nak berhenti dari company lama aku.

"Wow! sedapnya." jerit manja aku seperti kanak-kanak.

We both are not couple, tapi lebih senang aku gambarkan di sini, sedikit sebanyak lebih kepada open relationship dalam erti kata lain No String Attached. Kami lebih senang dengan hubungan macam ni, dia pula sangat paham dengan perangai Playsingle aku.

Terima kasih kepada dia, demam aku telah kebah kerana semalaman dia menjaga aku. Kami makan bersama-sama, dengan manjanya dia meminta aku menyuapkan makanan ke mulut dia. Aku akur, sebab dia dah banyak tolong aku. Aku tersenyum melihat gelagat dia yang seakan keanak-anakkan.


41 comments:

Unknown said...

untung la ade org tolong mskkan hehe

Heziqa Yoo said...

errr,tak phm =.=

Eika Azis said...

Task transfer kat india mcm kisah benar je.. Hoi!

Eika Azis said...

Transfer task kat india. Cam kisah benar je ni? Hoooooooiiiiiiiiiii!

Rtp Farra Arisha said...

oh alhamdulillah klo sudah baikan. :))

ps: masak kari kepala ikan? lezatnya. sesuai untuk hidangan siang.

happy saturday!

Akulah Pak Lan said...

EZAN IDMA:
orang masak memang sedap

Akulah Pak Lan said...

HeziqaMushadadLee:
baca sampai paham

Akulah Pak Lan said...

Eika Azis:
Agak2?

Akulah Pak Lan said...

Rtp Farra Arisha:
jemput makan

najihah sahami said...

haha..mimpi ke realiti semata2 ni??Ades

puteri kasih said...

wah ada watak baru yang muncul..hehe

Akulah Pak Lan said...

najihah sahami:
agak2?

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
=)

Aiman Ariffin said...

lol no strings attached? you should watch that movie. anyways, just make sure u know what ure getting urself into. besides that, all good :) enjoy the wonderful treatment hehe :)

Echin Nadiossa said...

kari kepala ikan?sedap.haaa

Akulah Pak Lan said...

Aiman Ariffin:
=) yeah

Akulah Pak Lan said...

Echin Nadiossa:
serius sedap..

vampire's lovex said...

arghhh !! kenapa aku bukan yang 1st komen.... pehh pehhhh....haha..

untunglah dah kebah demam,xde la nak menempek mucus merata..kah kah

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
tunggu next entri...tah bila pun aku tak tau lagi..

Anonymous said...

kari kegemaran awk? haha...

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
owh yeah!! plus with sambal belacan

MizzDija said...

wah..kemain agi...huhuhu

hanaahmad said...

manja betui hang ni. ngada! haha

wey, aku aku riso betul tahap keselamatan ko dgn housemate tuh, ekekke

Akulah Pak Lan said...

MizzDija:
biasa la...

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
habis aku tak risau?

nabilfahmi said...

kari kepala ikan feveret dish ko ke? aku tak suka sbb xbanyak daging...hehehee

Akulah Pak Lan said...

nabilfahmi:
aku suka bahagian yang bertulang

Hidaya Sarbini said...

x hilang mana2 wak..sy jarang on9 masa cuti sem.. awk add fb saya jerla.. puu_gurlz@yahoo.com

Nava K said...

fantasy can become reality at times.

Akulah Pak Lan said...

Hidaya Sarbini:
amboi siap bagi facebook. btw rajin2 la update blog tuh

Akulah Pak Lan said...

Nava.K:
fantasy that develop something that impossible to be possible.

Unknown said...

ahaha.. fantasy or reality ni??? untunglah dia da ok... siapa da org masakkan lg.... hehehe

RerameUngu said...

amboi..sonok la dia ada org tolong masakkan eh..trus kebah demam..

NuReLLe said...

tu dia...annie pulak dah..hukhukhuk..:D

Akulah Pak Lan said...

Diary oF Mine:
Sapa tak seronok kalau ada orang yang masakan

Akulah Pak Lan said...

RerameUngu:
hehe..

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
well..mcm tuh la namak gayanya

miss koala said...

wa,sedap sgguh ada org masak kan.. demam sllu la cam tu..keke

Akulah Pak Lan said...

miss koala:
normally kalau kat kmpg..mak i la yang masakkan

Nur Qurratuaini Mosha said...

sweet sangat...!! ngeee~~ :D

Akulah Pak Lan said...

Nur Qurratuaini Mosha:
=)