Pink Itu Sedap

Melepak keseorangan di Taman Tasik Titiwangsa sambil melihat kanak-kanak berlari ke sana sini. Dalam mereka berlari ada yang terjatuh, mereka menangis. Di situ peranan ibu bapa diperlukan, untuk memujuk anak-anak mereka. Lantas mereka tersenyum semula, mereka bangun dan terus berlari semula. 

"Alangkah bagusnya kalau aku seperti mereka" bisik hati ku.

Buaian aku hayun menggunakan kaki aku. Semakin lama semakin laju. Fikiran aku melayang-layang ke zaman kanak-kanak aku. Teringat kembali saat berebutkan buaian tali buatan datuk aku yang di tambat pada pokok yang besar, bersebelahan dengan kandang lembu dia. Waktu kecil, tak banyak benda yang aku fikirkan juga tak banyak benda yang aku kesalkan. Apa yang ada dalam kepala aku waktu itu, cuma ingin bermain, bermain, dan terus bermain dengan kengkawan sehingga fajar terbenam.

"Hai, sorang saja ka?" tegur gadis yang tak aku kenali.

Aku pandang dia dari atas sampai ke bawah, susuk tubuh yang agak menarik. Rambut diikat rapi ke belakang seperti ekor kuda. Tapi kelihatan ada sedikit rambutnya yang terlepas ke depan. Berseluar pendek dan hanya menggenakan sport bra berwarna pink. Peluh kelihatan mengalir dari dahi sampai  mukanya. Gaya seperti seorang yang baru lepas berlari.

Aku masih diam seribu bahasa dan hanya melemparkan senyuman pada dia. Dia yang waktu itu berdiri agak tepat di depan ku, tak jauh. Sambil sedang membuat warming down. Mata aku kadang-kadang melirik manja ke bahagian yang berwarna pink. Aku memang pantang lihat gadis berwarna pink, memang terasa nak gigit. Namun bagi ku dia datang tak kena waktu, aku hanya ingin bersendirian.

"Amboi, sombongnya mamat ni" tegur dia lagi.

Perlahan-lahan dia berjalan menuju pada ku, punggungnya di labuh di atas buaian bersebelahan ku. Dia memulakan ayunan buaian, sambil tersenyum pada ku. Semakin lama, semakin laju. Semakin lama, semakin tinggi. Aku rasa tercabar lantas aku cuba untuk menyaingi dia. Secara tiba-tiba hilang segala kemuraman aku waktu itu. Aku hanya bergelak ketawa dengan dia sampai aku lupa segala-galanya.

"Kenapa I tengok you muram ja masa kat tasik tadi?" tanya dia yang ingin mencari kepastian.

Straw pink aku gigit sambil menghirup air teh o ais yang aku pesan. Memang tabiat aku untuk gigit kebanyakan benda yang berwarna pink yang aku lihat.

"You selalu ka jogging kat sini?" aku cuba menukar topic.

Aku tak suka menceritakan masalah aku pada orang yang tak dikenali, lebih-lebih lagi pada gadis. Ini akan menampakan aku seorang yang lemah tambah-tambah kalau issue yang melibatkan hati. Nanti tercalar maruah aku sebagai seorang lelaki.

"Selalu la jugak, normally on weekend la. Time-time macam ni. You pun rajin jogging kat sini jugak ka? Tak pernah nampak pun sebelum ni?" tanya Irene pada aku.

Peluh yang masih turun dia kesat menggunakan tuala pink ditangannya. Sememangnya dia kelihatan seperti gadis yang menyukai warna pink. Sambil itu air masak dalam botol dia dihisap perlahan-lahan seperti bayi yang sedang menyusu.

"I jarang datang sini, selalu I jogging dekat Datuk Keramat. Ni first time la" balas aku.

Handset aku berbunyi, aku lihat ada satu sms yang masuk.

"Wei Lan, lepak Jumma jom

"Sorry Irene, I have to go. By the way this is my card. Ring me when you are free kay." jelas aku sambil bangun dan menghulurkan bisnes card aku.

Irene aku tinggalkan dengan air teh o ais aku yang masih tak berbayar. Aku lantas memandu pulang ke Setiawangsa tanpa rasa bersalah.

28 comments:

Norhisham Mansor said...

hang patut buat novel la lan...

A.I said...

bapak ah jahat!

pink itu geli okk!

ko penah rasa nak gigit tokey jambu tak? kah kah kah.

Akulah Pak Lan said...

sham3036:
Aku tak suka baca novel

AISHA INANI:
Besa la...normal..laki..

Pink geli? ok first time dengaq

Dah pernah dah gigit dulu...

CikRangers (CR) said...

pink sgt sexy dan comel..huuhuhu

irwanmiswan said...

hahaha aku dah mule rase feel tapi last part memang aku saluttt....ko leh selambe blah tak bayor air hahahaha

Unknown said...

Siut lah pakcik ni..bleh plak mcm tu xbayar hadui....jahat jugak pakcik ni eh...sgt CASANOVA... well Lady pasti Irene akan berada diatas katil PAkCIK...soon...

nazirah said...

i hate pink !!!
kalau bole dalam almari tak nak ada warna pink .. aih tapi kadang2 terpaksa lak sbb warna yang ada cuma itu je. warna kegemaran pompuan aih.. apakan daya.. redah jela huhu ;)

Akulah Pak Lan said...

CikRangers:
Pink itu sedap...kah kah kah

budak kampung:
Gentleman

WARTAWAN KIKIE:
We will wait n see

nazirah:
jadi u tetap pakai pink kan?

nazirah said...

hehe terpaksa meyhhh
hehehehe

Aleen Aiden said...

awas gadis baju pink.jauhkan diri anda dari individu ini.jika tidak anda mungkin dgiget.kah3

puteri kasih said...

bahaya bahaya...sesiapa yang selalu pakai pink..sila lari jauh-jauh..

larikkkkkkkkk

vampire's lovex said...

euwwww,raksasa penggigit...kahkahkah..itu je aku nampak dalam banyak2 ayat kau wehhh...

penganggu konsentrasi !!

pesen awal2 jumpa lagi dah paw awek...ntah pape...*tetiba aku pulak hangin kan..haha

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
susah nak percaya..kah kah kah

aleen aiden:
AWAS!!! orang ini mengigit

puteri kasih:
haha

vampire's lovex:
ala selalu gadis paw aku...ni aku plak nak paw gadis

PinKy MoMMa said...

wah nasib baik ang geget straw weii..bahaya hokeh hahaha..

pinkkkk itu mmg cweettttt lalala~

x yah nak irene sgt la..kata nak blanja anak aku tgk kung fu panda ekekeke

Unknown said...

Pak Lan oh Pak Lan. Stay mana sebenarnya ni? Lepak jumma tak ajak. HAHA.

Akulah Pak Lan said...

PinKy MoMMa:
Haha pandai2 ja...tapi kalau anak mommy ajak outing ok ja...dah lama tak clubbing ni...

EYFAalias:
Adeh kantoi...hahaha

NuReLLe said...

woiitt...bayar dulu lahh air teh tu..........gugugugugu

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
Ala sekali sekala perempuan treat..apa salahnya

Aesya Zealous said...

tak bayar lagii..hahaha

nazirah said...

susah nak percaya? sbb ape? sbb semua pompuan suka pink ek??

Akulah Pak Lan said...

AesyaZealous:
Skali skala..bukan slalu...

nazirah:
I know girl will like colors yang lembut2...pink salah 1 event bukan warna kesukaan. tapi tetap bleh pakai..

Eh lupa hari rabu kalau pakai pink bleh pergi BR...pin days...kah kah kah

nazirah said...

haahaha.. betul2 murah sikit kan yep2.. tp lembut sy lebih kepada hijau dan biru huhu :)

Akulah Pak Lan said...

nazirah:
dapat 1 scope free

oshin-jamel said...

peveret color!! heheh!! i like PINk!~

Akulah Pak Lan said...

oshin-jamel:
pink sedap kan?

oshin-jamel said...

sedap..sedap..sedap..haha!

Akulah Pak Lan said...

oshin-jamel:
BR strawberry lagi sedap

oshin-jamel said...

:)