UNFRIEND

Mata aku masih tidak dapat dipejamkan. Mungkin juga banyak benda yang bermain dalam fikiran aku. Siapa kata hidup bujang tak ada benda yang perlu difikirkan seperti orang yang dah berumah tangga. Aku bingkas bangun dari katil menuju ke meja di mana terletaknya Macbook kesayangan adik aku yang dia pinjamkan pada aku. Memang tidak pernah ditutup, aku sentiasa biarkan dia ON 24 jam. 

Aku cuba untuk stalk beberapa orang kenalan aku dalam Facebook termasuklah yang rapat atau yang dulu aku add mereka based on their look dan jugak based on mutual friend yang ada. Tujuan aku adalah untuk mengetahui keadaan mereka, happy atau tidak and so on. Sedikit hampa dalam benak aku tatkala orang yang rapat dengan kita sendiri pun block wall mereka. 

"Fakk!!" maki aku.

Kenapa perlu nak add atau approve aku dulu kalau tak berniat untuk aku lihat aktiviti mereka. Memang aku agak sedikit emo kebelakangan ini, aku tak tahu kenapa. Tapi yang pasti, bukan sebab PMS. Kalau dah nak block wall mereka baik aku UNFRIEND sahaja dengan mereka ini. Lantas daripada 1043 Friend yang aku ada, aku semak satu persatu termasuk yang rapat dengan aku.

Butang UNFRIEND aku tekan dengan selamba tanpa berfikir panjang. Aku tekad. Buat sakit hati sahaja ada kawan macam ni. Seterusnya merebak jugak kepada kenalan yang langsung tak pernah ditegur. Buat semak sahaja. Ini termasuklah scandal-scandal aku yang aku harap aku tak jumpa mereka lagi.

"You buat apa tuh dear?" tegur Nasya yang hanya berselimut dan wajahnya menunjukkan dia kepenatan.

Nasya jugak salah seorang gadis yang aku kenal melalui Facebook. Aku kenal dia tak lama dalam 2 atau 3 bulan macam tuh. Manis orangnya, tapi sayangnya baru hari ni aku tau dia kuat kentut.

"I tengah UNFRIEND dengan gadis-gadis Facebook yang kurang lawa dari you" balas aku sambil memuji dia.

Dia hanya tersenyum sambil berjalan menuju pada aku sambil mengusung selimut di badannya. Kesian aku tengok dia, memang selimut aku tuh agak besar dan berat. Badan dia dah la kecil, kelihatan seperti kanak-kanak bawah umur pun ada kadang-kadang, tapi nampak matang pada satu tempat. Dia memaut pada leher aku. Aku sewaktu itu sedang duduk di atas kerusi. 

"You, bila kita nak declare relationship kita?" tanya Nasya.

Aku hanya tersenyum, tanpa berkata apa-apa. Tanpa mempedulikan dia aku meneruskan kerja-kerja mencuci Facebook aku tuh sampai la ke pagi. Lepas bersiap, aku terus menghantar Nasya ke office dia. Kemudian aku terus memandu ke office aku. Sampai sahaja office aku terus membuka Facebook, aku mencari nama Nasya Rahman. Kemudian aku tekan butang UNFRIEND. Sekarang Friend aku cuma tinggal 936.

24 comments:

::Mastura Zakaria:: said...

unfriend saja dia....hahhaha

Afsar said...

mentang2 la nasya tak lawa..cuber bagi nasya aziz~

hanaahmad said...

habis madu sepah dibuang tu bro. haha

qaisara said...

senget!!!

Akulah Pak Lan said...

::Mastura Zakaria::
Dah pun...

Afsar:
Nasya aziz dah tua

hanaahmad:
Sepah bleh recyle buat benda lain

wHitE hEArt:
agak

Anonymous said...

sume cite2 ang ni gbungan realiti n fantasi kan???

puteri kasih said...

pelik bila org block wall..kalau nak sgt privasi..lebih baik jgn buat account FB

Ken Wooi said...

saya sudah unfriend banyak orang yang tak pernah jumpa tapi added kat Facebook :P

Kik0 ♥ QiLaH said...

hye paklan~
ai adelah gadis yang memerlukan perhatian anda..kehkeh

nazirah said...

hehe btul tu unfriend je sude
buang masa je kan hehehehe

Akulah Pak Lan said...

Anonymous:
Agak2?

puteri kasih:
Kalau nak privasi remove la I

ken:
Dalam process...rasa semak plak

NuR 'aQiLaH:
I orang jahat...better cari yang lebih baik

nazirah:
Buat semak ja...
Better remove..tak dak sapa yang sakit hati

Anonymous said...

ala..aku kenai ang..sume pmpuan2 dlm stiap cite ang tokok tmbh tk sdpkn cite je...kalu ang buat btui2 mampoih makpak ang sembelih ang mcmne depa dok smbelih aym..br pdn muka

Unknown said...

ahahaha siut jew..... hurmmmm paklan sgt CASANOVA lah!!

puteri kasih said...

kalau nakkan privasi..then jgn berFB

eila said...

citer yg u buat ni sume btl ker?

Akulah Pak Lan said...

Anonymous:
WARTAWAN KIKIE:
=)

puteri kasih:
bukan la mcm tuh...buleh nak privasi...tp jgn la add/aprrove I kalau nak block...

eila:
agak2?

eila said...

ntah ler no komen!klu btl harap2 u cpt2 insaf hehe jgn mare!

ewanthology said...

habis madu sepah dibuang?

vampire's lovex said...

kahkahkah pmpuan imaginasi kau bru tanya bila nak declare relationship,ko dah unfriend pulak..senget. hahaha..walopon ko emo,tp aku tetap nak tergelak gak baca entry ko..hahahahahaha.

Akulah Pak Lan said...

eila:
=)

delarocha:
Hehe

vampire's lovex:
Thanks =)

Unknown said...

hahahhaa. nasya pn kena unfriend? huhu

Akulah Pak Lan said...

EYFAalias:
Skandal memang perlu...hahaha

NuReLLe said...

choyyyyyyyyyyyyyyy...!!

tu je nak cakap..gugugu

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
kah kah kah