Sumpahan

Selsema aku semakin parah, demam pula masih tak mahu kebah. Makanan sukar dijamah, segala yang masuk pasti akan dimuntah. Saat ini segala-gala lubang nafsu yang ada pada  diri aku seakan ditutup. Rumah seperti tidak punya penghuni, sawang lelabah seakan menguasai. Sesungguhnya aku sangat bencikan saat begini, saat tak mampu berdiri dengan sendiri.

Mangkuk pinggan dalam singki aku masih belum dicuci. Jika ada Irena waktu ini sudah tentu dapur aku bersih berseri. Baju dan seluar di dalam bilik bersepah di sana sini. Mata aku yang kabur seperti seakan melihat warna pelangi. Kalau betul la kabur mata aku ini, mana datangnya pula pakaian berwarna Pink dalam bilik aku ini?

Disaat ini terlintas difikiran aku "Alangkah bagus aku punya Lisa Surirumah".

Sesungguhnya saat ini lelaki seperti aku ingin sungguh dimanja seperti bayi. Ego kami waktu ini hilang seperti kota Atlantis ditelan bumi. Irene berlegar-legar dalam fikiran aku ketika ini. Lalu handphone aku capai, aku gagahi menaip sesuatu.

"Irene, I demam. Come to my house please!"

Namun hakikat tentang lelaki, ego kami setinggi gunung berapi. Tinggi dan juga tidak mudah dijangka. Aku delete semula sms aku itu, lalu aku campakkan handphone aku ke tepi. Aku kuatkan diri aku untuk membuka blog. Komen yang ada aku aprrove dan reply satu per satu. Sehingga aku terjumpa komen ini.


Kini segala-galanya sudah terjawab. Seperti yang pernah aku ceritakan, cerita cinta dalam hidup aku ini adalah satu sumpahan. Kalau bertemu dengan mana-mana gadis yang hot, sudah pasti mereka sudah berpunya. 

"Luckily I dump her first." mengomel aku sensorang.


45 comments:

fa said...

err.. just mampu mengatakn.. bersabar la ea.. n semoga cepat sembuh.. :)

CikRangers (CR) said...

hahaahaha..u yg ganggu irene ke,irene yg taste kt u?hurm..wehs,g la clinic amik ubat k.kang getting worse plak domam tu haaaa

NuReLLe said...

tulah namanya tu..kan dah kena demam tak hingat..gugugu

hanaahmad said...

jaga diri dan kesihatan paklan. banyakkan minum air masak. kemas rumah, maybe oksigen tak memenuhi rumah kau yang bersepah tu kot. ekekeke

Aesya Zealous said...

moga cpt sembuh. kalau jumpe irene nnt kem salam. kekekeke

Fyqa said...

err... mcm tu pulak.

adeh.

amny said...

Cop! First time singgah sini..
Blurr sikit,,sape irene??hehehe

Akulah Pak Lan said...

fa:
TQ

Akulah Pak Lan said...

CikRangers (CR):
Kalau ikut cerita i, irene yang ganggu i..tah..i pun tak sure kenapa dia sound i mcm tuh..

Akulah Pak Lan said...

NuReLLe:
I susah nak sakit...dah setahun lebih tak sakit..ni dah sekali sakit...seminggu dua la baru nak baik

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
I need Lisa Surirumah

Akulah Pak Lan said...

AesyaZealous:
Dah lama dan tak akan jumpa dia dah...

Akulah Pak Lan said...

Fyqa:
yup

Akulah Pak Lan said...

amny:
you dah pernah singgah sendiri...
untuk soalan you tuh...i bg jawapan yang sama..
No komen

Rtp Farra Arisha said...

aduh sampaikan demam ya paklan?

Anonymous said...

I plak hampir demam, tod u dah d'aktivate acc blog :'( u... Dmm nak menua lg lettew kikiki

Anonymous said...

rumah x de pghuni adalah rumah hantu..haha..

eila said...

jangan irene santau pak lan sudah hehheheh....

puteri kasih said...

semoga cepat sembuh

Akulah Pak Lan said...

Rtp Farra Arisha:
yup really

Akulah Pak Lan said...

Anonymous:
This must be kikie? agak2 kalau i delete blog i, u nak terjun KB MALL ka?

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
Tak pernah masuk rumah hantu lagi...jom2..

Akulah Pak Lan said...

eila:
Irene tak reti santau2 ni...dia pakai vodoo

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih:
tq...

eila said...

ape jer ler vodoo,budu ker!tapi kesihatan u cam agak2 teruk gitu x gi klinik ker?

hanaahmad said...

so, carilah cpt bibik indon. ekekeke

cik azeya said...

bersabarlah. nanti aku bagi kau ubat.

Echin Nadiossa said...

sabar.HAHAH.

Akulah Pak Lan said...

eila:
dah baru pergi...

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad:
I dont want sebarang bibik...I want Lisa Surirumah..ada ka? kah kah kah

Akulah Pak Lan said...

cik azeya:
ko doktor kah?

Akulah Pak Lan said...

Echin Nadiossa:
Mengucapkan sabar dengan tidak ikhlas nampak...sebab ada gelak dibelakang..

vampire's lovex said...

semoga pak lan tak makin slim,hahaha konon aku tahu je body kau cmna kan...

cepat la sihat,ngorat awek,pastu akwen trus..wahhhhhh

Anonymous said...

eh jap..anonymowarning pak lan ke? haha

Akulah Pak Lan said...

vampire's lovex:
Kalau aku kawen terus nanti aku akan tulis cerita pasal bini dan anak saja..boring..

Akulah Pak Lan said...

zOeY zAu YaH:
yup..buleh check kat previous entry

cik bulan said...

cepat2 la menikah pak lan oi..kikiki

Akulah Pak Lan said...

cik bulan:
bak mai calon yang btol2 ikhlas sorang dua..

Heziqa Yoo said...

makan ubat pak lan

~Kenanga Suchi~ said...

meninggalkan atau ditinggalkan.... mana satu yang akan kau pilih... aku sendiri keliru... kadang jasad itu mengikut kata jiwa... jika jiwa sakit... jasad pasti tidak bermaya... seperti yang aku rasa... semangat itu yang menyihatkan jasad... maaf andai salah...

Akulah Pak Lan said...

HeziqaMushadadLee:
Ye baik

Akulah Pak Lan said...

~Kisah Hati~:
kedua-duanya ada impak...

oshin-jamel said...

lama x jengah cnie..xtao paklan skt...huhuh!!sure dah sehat kan..!! :)

Akulah Pak Lan said...

oshin-jamel:
Dah baik lama dah

oshin-jamel said...

bgs²!!!