Kari Lagi


"Hai, can I speak to miss Nina Karina?"

"Speaking. Can I know who is on the line?"

"It's me, Lan. Takkan dah lupa kot?"

"Hey you, I taught you forget me already. How are you? Where have you been?"

As expected, dia memang menunggu panggilan dari aku. Kalau aku lambat satu hari, maybe minat dia nak berkenalan dengan aku akan pudar. Zaman sekarang semuanya nak instants, semuanya nak laju. Tak dan nak geli-geli dulu dah nak serius.

"Fine. Just lately I am busying with a lot of craps at works."









Kalau dulu orang cuma berkomunikasi menggunakan email. Berhari-hari baru dapat reply. Zaman kita dah envolve, sms sesaat saja dah sampai. Tapi kalau service provider macam cilaka, pernah ja 2 hari baru sms aku sampai. Bayangkan kalau masa tuh aku tengah masak asam pedas, time tuh plak aku sms tanya mak aku berapa banyak asam kena letak. Agak-agak apa akan jadi pada asam pedas aku kalau sms aku sampai selepas 2 hari kat mak aku?

"Hahaha...normal la kalau kerja kuli batak macam kita. Where are you right now? Dah lunch?"

"Belum. Kenapa? You nak belanja ka?"

"Isk! you ni. Tak baik tau paw perempuan."








Ni satu lagi rule yang aku cukup tak suka. Asal ajak perempuan keluar ja mesti perempuan tu budjet kita nak kena belanja. Come on la girls, laki ni tak semuanya loaded dan kaya ok. And for those guys out there, jangan sebab you all nak impress girls yang kau nak tackle, kau bawak dia on the first date pergi tempat yang kaw kaw boleh menyebabkan kau cukur segala bulu yang ada pada badan kau semata-mata nak bayar bil makan. Sometimes, it is better kalu start with kedai tepi jalan or mamak saja. Kalau girl tu insist sangat nak pergi Fullhouse ka apa bala. Suruh dia belanja. Get my point?

"Ala, sekali sekala apa salahnya. Selalu perempuan paw laki, laki tak cakap apa-apa pun. Ni turn laki la pulak nak paw perempuan. Aci?"

"Macam ni la senang. Kita bayar bil masing-masing. Aci?"

"Yala. Nak pergi makan mana ni?"

"Pelita nak? I lapaq kari mamak la hari."

Erk! Orang utara jugak rupanya minah ni. Dalam banyak-banyak gadis kat KL ni, takkan tak da sorang pun yang dari JB ka, KB ka. Ni taste yang sama saja, kari. Nak juga aku rasa masak lemak ka, asam pedas ka. Balik balik kari. Boring kot. Lain la kari jepun, rasa dia lain macam.

"Erm, boleh la. Jumpa kat sana kul 1 kay?"

"Ok. hihihi"
Published with Blogger-droid v1.7.4

34 comments:

Anonymous said...

Lan3x..... :)

hanaahmad said...

ex-bf aku dulu masa 1st date kemain bawak aku p kedai western food bagai..last2 dh kenal lama makan tepi jalan. hahahaa. aku takde hal semua tu tapi xyah nak menunjuk sangat. makan tepi jln lagi style hape. lg 1 pompuan mmg xske laki paw die, macam aku lebih suka mkn bayar asing2. senang. eh, byk laku aku bebel. kih3

tomatokering said...

hahahahhahahahahaha ayat perli ke pa ;p

PinKy MoMMa said...

alar pak lan ang belanja dia kedai mama tepi jalan tengok reaksi camner..amacam ada bran? hehehe...

lagipun kalau kita yang belanja..kita la yg decide nak makan mana kan.. ;p

eppy weekend!

Unknown said...

pelita makan nasi kandar sedappp :D

sayA tonaH said...

ea selalu ea pompuan paw lelaki~

bukan lelaki ke selalu paw pompuan~

Namee Roslan said...

wey lawa gila gambar yang first tu, i was thinking to change my hair colour. bleach jadi brownish kot. hmm, still thinking.

eh lari topic plak. hahahah

btw, masa zaman mirc dulu aku tak join pun. i dont even know what is mirc. so nk kata brkenalan dlm dunia maya ni mmg tak ah.

Anonymous said...

ehem2...hahahhaha...

NuReLLe said...

sape yg ajak..die yg kena belanja..full stop..lalala~

Akulah Pak Lan said...

anonymous: Lain kali tinggalkan la nama, senang nak reply

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: see what i mean, girl pun at first raaa mcm tertipukan? stop pretending n be yourself.

Akulah Pak Lan said...

tomatokering: ayat btol. hahaha

Akulah Pak Lan said...

pinky momma: dia yang ajak paklan pergi lunch, dia yang ptr belanja

Akulah Pak Lan said...

eyfa: sekali sekala ok la. lama2 boring jgk

Akulah Pak Lan said...

tonah: lelaki paw perempuan adalah kes yg sgt terpencil. tak byk

Akulah Pak Lan said...

namee: dont change your hair color. biar la warna hitam. perempuan dgn rambut warna hitam adalah cute ok

Akulah Pak Lan said...

zoey: amboi, gelak

Akulah Pak Lan said...

nurrelle: itu yg sepatutnya. tapi x salahkan kalau perempuan plak belanja time laki tgh sengkek

fana farhana said...

panas panassss..xkan laki nak belanja..panas panas..haha..yala,nnt xmau p BR dah :P

Mek Onie said...

tang yg laki kena belanja bila kluaq dengan perempuan tu dah selalu jadi,tapi kalau sekali sekala takpa lahkan,muahahha..sepatutnya, masa tu la lelaki dengan perempuan main peranan,si perempuan jangan mengharap duit laki je dan sebaliknya..cuba bertolak ansur dalam perbelanjaan...contoh: kalau u belanja i makan,i belanja u wayang,fair kan?

Hanys Najib said...

tringat ex aku dlu, tiap kali aku nak blanje je, kata tak payah, konon gentle leteWWW~ last2 curang.. gentle ke?kahkahkah

Akulah Pak Lan said...

farhana: aku nak paw hang starbuck plak. aci?

Akulah Pak Lan said...

meaw: macam tuh la yang sepatutnya

Akulah Pak Lan said...

hanys: at least kau tak rugi apa2. Acikan? to love someone pun kena smart jgk.

puteri kasih said...

puteri pegang prinsip..siapa yang ajak dia yang belanja..aci kan...hahaha

Anonymous said...

Kari, nyum nyum nyum..

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih: kalau macam tuh tak nak ajak sesapa la lepas ni

Akulah Pak Lan said...

goodgirlgonebad: Hang orang kedah jgk ka?

Anonymous said...

Haha. Tak aih.. cheq, org penang la :P

Akulah Pak Lan said...

goodgirlgonebad: lebih kurang ja. tak gulai kari. sama saja kan?

Azwa Mohamad said...

hamboi hamboi.... curang!!!
wahahahah :P

Akulah Pak Lan said...

miz novexx: org single tak layak dpt title curang. kah kah kah

nazirah said...

hahaha ingat kan kari ape tadi huhu tu la bese la prmpn tu trick je . nak tengok respon laki tu mcm mane. .nak blnje ke tidak kan hee.. tpi besenye kene la amalkan rule fair.. haaa.. baru best heee ;)

Akulah Pak Lan said...

kan senang kalu semua pmpn mcm cici