Sendirian II



"Wait! Are you all kidding with me?" tanya aku yang seakan tidak percaya.

Mereka memang suka bergurau dengan aku. Even aku ni melayu, tetapi mereka tak pernah pinggirkan aku. Maybe mereka ni ada semangat 1 Malaysia dalam diri mereka.

"No we are not man. By the way, what wrong with the new boss? Plus to be specific he will be a guy this time." jawapan yang Kelvin dalam nada serius.

Most of people lebih prefer untuk ada bos lelaki sebagai ketua. To them perempuan ni agak "renyah". Terlalu banyak karenah compared dengan laki yang boleh dibawa berunding.

"No that is not what I mean. How about Annie?" aku cuba mencari jawapan.

Dah masuk 2 minggu aku langsung tak mendengar khabar dari Annie. Aku tak tau what already happen inside of me. Kadang-kadang aku tak peduli, tetapi kadang-kadang aku seakan memerlukan dia. Dont talk about love with me since for me love is never exist for someone like me. Love is a stupid thing. Itu definasi aku tentang love.

Saks!

Sorry guys, agak jiwang entry kali ini. Tetapi kalau aku cakap aku tak ada perasaan, tak ada sesiapa yang nak percaya. Lagi pun, perempuan memang suka baca benda-benda yang feeling-feeling ni compared to lelaki. Jiwa perempuan lembut dan mudah tersentuh. Lagipun yang ramai yang comment kat blog aku adalah perempuan.

"Havent you heard the news already?" Aileen seakan tahu sesuatu.

"What news? I didnt heard anything." aku bertambah blur.

"Annie resign already, 24 hour notice. I heard she gone back to Singapore." jawapan dari Aileen yang menyebabkan aku hilang arah.

"What? Are you serious?"

"That was what we heard from Top Management. But we dont know the details much. What wrong man?" soalan dari Kelvin menyedarkan aku yang aku tak patut reveal hubungan aku dengan Annie. If not, thing will get complicated. Walaupun bagi aku complicated thing is something that is interesting. But not this time.

"Nothing. Let go back. Lunch hour finished already." aku yang cuba mengakhiri perbualan kami semua.

Petang tu semua kerja yang aku buat semua serba tak kena. Otak memang tak boleh nak fokus pada kerja. Aku bangun berjalan ke sana ke sini dan kemudian duduk semula. Akhirnya aku ambik keputusan untuk ke reception counter untuk lepak baca surat khabar.

Surat khabar aku belek satu persatu tanpa membaca isi di dalam. Cuma yang aku lihat adalah gambar. Pelik cara aku membaca surat khabar, tapi daripada membaca isi kandungan yang berbaur politik lebih baik aku baca majalah Playboy atau pun Manga Malaysia.

"Eh Azlan, I got something for you. It is actually from Annie. Sorry I forgot to give to you" Juanita si receptionist bersuara sambil menghulurkan aku satu sampul.

Aku tak tahu perasaan aku saat itu, nak kata gembira pun ada nak kata lega pun ada. Kita lupakan sebentar pasal perasaan aku tu sebab aku tak dapat a good word nak describekan dekat sini.

"When she give you this?" tanya aku.

"Last 2 weeks, a day before she resign I guest" jawapan Juanita yang kurang pasti.

Sampul tersebut aku bawa keluar office dan aku buka dengan tidak sabar untuk membaca isi kandungannya. Mungkin ada hint di mana dia berada sekarang.

*********

Dont you ever dare try to find me.
Get out from my life.

I HATE U!!!
I HATE U!!!
I HATE U!!!

*********

Aku pada ketika itu terasa nak karok lagu "Di Saat Aku Mencintaimu" nyanyian Dadali.

Published with Blogger-droid v1.7.4

16 comments:

oshin-jamel said...

????!!!!

CikRangers (CR) said...

hahhahaha..."aku ingin kan dirimu.dtg dan temui aku..lalalaala..." tu la PakLan.lambat sgt bertindak.hehehe

puteri kasih said...

tak sabar nak tahu kisah sambungannya...adakah pak lan akan ke singapore memujuk annie? hurmm tak mungkin...kihkihkih

Anonymous said...

bos lelaki lbh cool tp ada gk yg kekwat mengalhkn ppuan haha

eila said...

sedih lak baca kisah pak lan ni!!!

Namee Roslan said...

siap bersambung ! :D annie annie, sekian lama hilang. then only kau tahu jawapan kenapa dia lama hilang.

Akulah Pak Lan said...

oshin: hurm?

Akulah Pak Lan said...

CR: =)

Akulah Pak Lan said...

Puteri kasih: =)

Akulah Pak Lan said...

Zoey: ramai yang prefer bos depa lelaki

Akulah Pak Lan said...

eila: =)

Akulah Pak Lan said...

Namee : yup

~Kenanga Suchi~ said...

hehehe
terlepas dan melepas la...

Akulah Pak Lan said...

:-)

Syf. said...

pak lannn terjahh (: ohyaaa

nazirah said...

erkkk? lmbtnye dapat smpul tu adehhh
nmpk sgt kan yg annie tu suke pak lan huhu .. tapi yg tak paham tu nape nak karok lagu dadali karokla lagu .. len ngeee ;)