Wake Me Up When September Ends


Sorry readers, memang dah lama aku rasa aku tak update blog aku. Memang sengaja,kerana aku pun ada banyak kerja lain yang perlu aku buat.

Saat aku sedang mati kutu memikirkan aktiviti aku untuk hujung minggu ini, tetiba aku mendapat satu call dari nombor landline.

"Hello. Boleh saya bercakap dengan Encik Azlan?" aku yang sewaktu itu baru keluar toilet sebelah tangan sedang memegang telefon dan sebelah lagi sedang berusaha untuk menutup zip.

Pagi-pagi dah ada cabaran yang sukar macam ni. Come on Girls! lain kali tolong jangan call guys sewaktu kami dalam toilet. Banyak kerja lain yang lebih penting yang kami perlu buat selain dari jawab call korang. Kang kalau ada yang terkorban siapa yang nak bertanggungjawab?

Suara gadis, tapi ayat skema. Aku dah masak sangat dengan panggilan telefon macam ni. Ni mesti tak ada benda lain mesti nak promote sesuatu. Macam ni la nasib orang yang pakai kad kredit macam aku, seringkali dihantui dengan panggilan yang menggunakan suara gadis comel yang belum tentu suara mereka sepadan dengan wajah.

"Ya, saya bercakap."

"Hai Azlan, Syikin ni."

"Owh Syikin. Ingatkan sapa la tadi."

Masuk ni dah lebih kurang 5 kali dia call aku. Kalau sekali lagi dia call, tobat aku dah boleh cam suara dia. Memang minah ni tak pernah putus asa dari nak ajak aku join gym di tempat dia kerja. Macam-macam ayat manis yang dia taburkan untuk menyedapkan halwa telinga aku. Tapi hati aku keras.

Semua tentang dia saat kami pertama kali berjumpa hari tuh adalah sempurna. Tapi sayangnya bumper dia dah sedikit jatuh, mungkin dah kena langgar agaknya. Tapi mungkin juga disebabkan keturunan. Mungkin ini juga sebab aku asyik tak layan call dari dia. Kalau la dia seperti Julie, mungkin aku akan tergoda di hari pertama lagi. Dahi licin, sapa nak tolak bukan?

"Minggu ni sibukkan? So saya call ni nak set appoinment untuk minggu depan" dia dengan nada bersungguh.

"Amboi, sampai hafal schedule I. Apa kata you jadi SU I?" aku yang cuba mengubah topic.

"Hehehe...you ni. So bila nak datang ni?" agaknya kalau aku ada disebelah dia, mungkin dah kena cubit manja.

Melihat pada usaha dia, aku sedikit mengalah. Lagipun benda free. Free trial for 7 days. Mana tau kali ni aku boleh dapatkan stok baru. Sapa tahu kan. Tuah ayam nampak di kaki, tuah aku selalunya kat area perut.

"Kalau weekend tak boleh ka? Ahad ka?"

"Jangan la Ahad, I cuti"

"Lupa plak, bangla pun cuti hari Ahad. Ok how about Sabtu? Kalau Sabtu you bukak pukul brapa?"

"7 to 7"

"So you masuk kerja pukul berapa? I am a morning guy"

"Owh, really? I am a morning girl. Tapi I masuk kerja pukul 10 pagi."

"Ok, then can I confirm on this Friday?"

"Sure. I will call you nanti"

I am going to gym? Memang sangat rare. Tapi kali ni aku nekad untuk mencuba. We cant change ourself if we just stick with the same environment. Sekali sekala kita kena juga cuba untuk membuat sesuatu yang berbeza dari yang biasa. Esok Oktober, aku harap hari ini akan cepat berlalu.
Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

Munn Jaafar said...

hamboi..pasni makin bderet la ngusha ko ni paklan...

tu kalau dh main gym, bdn dh cun jangan tetiba stop lak..nnti bdn jd buruk...kulit jd kndur..

Wadi AR said...

aku pon dah cuti lame sangat

Namee Roslan said...

ewah ewah. hey pak lan. im back ! flu dah makin kurang setelah aku tidur lama gila. haha. by the way maaf dah lama x dtg sini. kurang sihat.

puteri kasih said...

Green Day :)

Good Luck at the Gym Pak Lan

Good for health :)

Anonymous said...

bz yee...

Akulah Pak Lan said...

Munna: aku tak p gym pun badan aku dah memang berketul

Akulah Pak Lan said...

Wadi: berapa lama sgt kau cuti ha?

Akulah Pak Lan said...

Namee: no problem babe. Kau ada jumpa doktor hensem tak?

Akulah Pak Lan said...

Puteri Kasih: Hehee

Akulah Pak Lan said...

zoey: biasa la

nazirah said...

wah tjuk gle gmpk pak lan hahaha.. tp tu la kadang2 kte kne wat something. yg berbeza kan baru lah life best huhu ;)

Akulah Pak Lan said...

tajuk mesti mau kasi gempa sket, hehe

yup jgn sama saja. nanti bosan