LRT Yang Saks


"Kenapa tiba-tiba hari ni orang ramai sangat?" tanya gadis yang tak aku kenali.

Kaget aku seminit yang tiba-tiba ditegur oleh gadis yang tak dikenali. Namun ini perkara biasa kalau menjadi aku. Mungkin disebabkan karisma yang ada.

"Normal la kalau LRT ada masalah teknikal." jawab aku yang hanya menumpukan padangan aku pada Galaxy tab yang berada ditangan aku.

Memang agak biadap dan kurang sopan kalau kita in conversation with somebody tapi kita tidak memberikan perhatian kepada mereka. Eye contact sangat penting dalam sesuatu conversation, from there a lot we can learn about people nature.

"Then kenapa pula dia just announce kata train mengalami masalah jadual perjalanan" tanya gadis tu semula.

Soalan dia tersebut menyebabkan aku mengalihkan pandangan aku dari Gadjet aku kepada dia. Aku pandang dari rambut sampai ke kaki. Cantik juga minah ni. Aku mula berminat untuk melayan dia. Cuba kalau stok makcik-makcik yang ajak berbual, tobat aku tak layan.

"Biasa la, sapa yang nak mengaku kalau perkhidmatan mereka tak efektif." balas aku dengan senyuman.

"Hahaha.. You has a good point there. Btw you turun mana ni?" tanya dia lagi.

"Ampang Park and you pula?" tanya balas aku.

"Eh kita berjiran la. I turun kat KLCC." balas dia dengan nada yang excited terlebih.

"Eh, dah nak sampai ni. See you when I see you." aku yang cuba untuk menamatkan perbualan kami.

"Wait! This is my card. Give me a call. Maybe we can go and grab lunch together." dia yang nampak bersungguh.

Aku hanya tersenyum sambil menerima kad dia. Kami berpisah di situ.
Published with Blogger-droid v1.7.4

20 comments:

CikRangers (CR) said...

wah...pasni sure ada stori pasai cikaro LRT lak.wakakaka

PinKy MoMMa said...

rasanyer komuter lagi teruks hahaha..tension giler naik komuter..nak nak waktu pagi lar kan ;p

pssstt ang pakai ilmu aper smua ppuan duk suka ni huhu..hebak pak lan noo..

Namee Roslan said...

lrt ok lagi kalau penuh. ni yg komuter ni...eee sakit hati pastu rosak lame2 plak tu. :( em rimas dengan bau badan org. tp skang dah ada ladies coach! gehehehehhe

Unknown said...

cte betul ke cte tipu nih??

Munn Jaafar said...

oit paklan...lama kemain xdtg sini...hehe

aku dh byk miss cite ko nih...dah ade awek baru pulak? kena geledah ni

Wadi AR said...

Namun ini perkara biasa kalau menjadi aku. Mungkin disebabkan karisma yang ada.






ecehh, karisma beb

puteri kasih said...

wah..dah ada watak baru...gadis LRT...semakin interesting ni..hehehe

Unknown said...

nak naik lrt la esok..

Akulah Pak Lan said...

CR: tah la, tunggu ja la

Akulah Pak Lan said...

pinky momma: komuter tuh mcm nak bunuh diri kalau naik

Akulah Pak Lan said...

namee: lama gila aku tak naik komuter. dah berzaman

Akulah Pak Lan said...

finaz: jawapan yang sama yang aku bg kat semua org. no komen

Akulah Pak Lan said...

munna: ko eksited nak kawen sgt tuh pasal tak sempat masuk sini

Akulah Pak Lan said...

wadi: jeles la tuh

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih: :-)

Akulah Pak Lan said...

heidi: sila2

Unknown said...

soon pasti jumpa.... dah masak sgt dah...

Akulah Pak Lan said...

kikie: agaknya

hanaahmad said...

kau ni memang digilai ramai eh? hihi. berani betei aweks tu. huhu

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: no komen