Sendirian III

"What have I done that make she hate me this much?"

"Am I the reason she leave this company?"

"But why?"

Dulu mungkin aku akan tanya soalan-soalan yang bodoh macam ni pada diri aku sendiri. Membazirkan masa untuk memikirkan apa yang telah aku buat. Mencari apa yang tak kena. Membazirkan masa untuk mencari kesalahan diri sendiri. Itu dulu, bukan sekarang. Bukan aku telah berubah, tapi aku telah belajar dari pengalaman dulu.

"Why our ex is called EX? It is because we use them as an EXample for our current life"



If they leave you for no good reasons, then dont be stupid enough blame yourself for no reason. My love are not pure and strong enough that's why I said all this this things?

Grow up!

Life is not all about love. Dont said that you cant live in this world without them by yourside? Then what are you doing right now, living or dying?

"Langgaq..." sms yang aku terima dari Borak.

Aku selalu lepak sini selepas habis kerja. Nasi lemak dia memang lain dari yang lain yang ada kat KL ni. Nasi lemak warna kuning berlauk daging atau ayam. Memang rare. Benda-benda rare selalunya menarik.

"Karok jom malam ni?" ajak aku yang cuba melepaskan tekanan. Tipu kalau aku cakap jiwa aku dah mati terus.

"Sorry la aku kena outstation. Malam ni bertolak" jawab Borak.

"Aku pun sama." sambung Kojak.

"Damm! Amin pun outstation juga. Mati kutu aku malam ni." balas aku.

Mungkin minggu aku ditakdirkan untuk hidup bersendirian. Lupakan tentang Nina Karina, sebab aku terlupa nak save no telefon dia. Ini salah satu habit aku yang kurang baik untuk diamalkan. Syikin si gadis fitness center yang aku jumpa semasa event Sony di Sg Wang tempoh hari cuma lebih berminat untuk ajak aku join club dia. Berkali-kali dia call sampai aku malas nak layan.



Tapi apa salahnya aku bersendirian seketika? Good for me to rest for a while. Bersendirian tak bermaksud tiada yang ambil kisah.

"There will be at least someone who care about us even in silence"

Published with Blogger-droid v1.7.4

12 comments:

puteri kasih said...

we need silence once in a while to refresh kan pak lan :)

Anonymous said...

Bruno Mars - Talking to the moon <-- Lagu ni ssuai utk paklan time2 cmni

Blog Eazy Izzuddin said...

sendirian ke..
blog kan ada kami
:D

NuReLLe said...

twit2..nina karina tu sape??erkk..ok..blur lagi..duhhhh

Munn Jaafar said...

itulah..len kali yg dah ada dpn mata jgn buat xnmpk....xpa la...ada jodoh ngan annie nnti jmp la kat mane2...

go azlan go! =)

Akulah Pak Lan said...

puteri kasih: yup :-)

Akulah Pak Lan said...

keywee: aku tak dgr sgt bruno mars

Akulah Pak Lan said...

Izzuddin: :-)

Akulah Pak Lan said...

nurelle: kena baca balik la post lama.

Akulah Pak Lan said...

munna: yang depan mata kita selalu tak nampak sebab dekat sgt

L said...

hahahha... L setuju.. pmbacer bukan nk tgk cantik ke x belog kiter. tp nk tgk kiter punyer content.. huhu

dah solat ke belom?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/6-jahanam-2.html

nazirah said...

mgkin gak ..annie masih bace blog pak lan kan kan kan huhu who knows.. tkpela kdg2 brsndiri pn ok what.

eh eh tak sngke g alamanda smlm ? sorang2 ek . mane nak jmpe.. kenal muke pn tidak kan eh tapi kalau pak lan kenal cci tego je la.. hee :)