Kecewa

Lately banyak benda yang berlaku, dan sebanyak itulah juga aku tak sempat nak update dalam blog aku.

"Kenapa you jarang pergi Putrajaya sekarang?" tanya Annie.

Sejak-sejak aku reject Julie, banyak benda pelik yang dia dah buat. Aku paham kalau dia kecewa kerana tak dapat apa yang dia nak. Siapa yang gembira kalau perasaan mereka kena tolak mentah-mentah macam aku buat dekat dia. Tapi itulah aku, kalau aku terima dia bermakna aku telah melanggar prinsip aku sendiri, "Playsingle". Kalau aku terima dia bermakna aku telah mengecewakan banyak hati yang lain yang masih berharap pada aku. Lagipun aku belum bersedia untuk sebarang komitmen.

"I pergi sana pun kalau Julie ajak I lepak ja. Sejak dua menjak ni dia senyap ja" jelas aku.

"Mungkin sebab perkara hari tuh kot." Annie cuba meneka.

Mungkin disebabkan aku dah reject dia, dia dah mula menjauhkan diri dari aku. Twitter aku, dia dah block. Facebook aku, dia dah UNFRIEND. Even sms aku pun dia dah tak reply. Mungkin sebabkan terlalu kecewa. Lagipun, Julie cuma seorang gadis yang tiada apa-apa daya tarikan tanpa aku di sisi dia.

Aku lebih risaukan gadget aku daripada Julie. Kalau gadis lari aku boleh cari lain, tapi kalau gadget aku ni rosak siapa yang nak ganti? Apa tidaknya, baru pakai 5 hari dah tak boleh nak startup. Mau tak gelabah dibuatnya. Beli mahal-mahal tapi pakai sekejap saja. Tapi nasib baik dapat recover balik. Kalau tak, macam mana aku nak update blog aku ni. Tapi sedikit sebanyak benda ni dah leave bad impression aku terhadap jenama gadget ini.

"Agaknya la" balas aku dengan ringkas.

"Habis kalau I takda kat sini nanti sapa nak jaga you?" soalan Annie seakan teka teki bagi aku.

"You nak pergi mana pulak?" aku menjadi blur seminit dengan soalan yang dia ajukan tadi.

"Takda apa-apalah. Abaikan saja" Annie seakan cuba menyembunyi sesuatu daripada aku.

Kebelakangan ini Annie seakan banyak berahsia dari aku. Nampak pada wajah dia. Senyum pun kadang dalam terpaksa. I have a good 6th sense to feel all this.Since aku bukan jenis yang suka korek rahsia atau pekung orang lain, aku lebih suka datang dan cerita sendiri pada aku.

"Can help me with this zip? Tak sampai la" pinta Annie.

"Yala! Wait there." jawab aku yang terpaksa menamatkan entry kali ini.
Published with Blogger-droid v1.7.4

23 comments:

Anonymous said...

memilih tuuu haha

Wadi AR said...

ptg kang aku nak g putrajaye. anni nak kene ni

CikRangers (CR) said...

haa..annie nak balik kota singa kot pakLan..

NuReLLe said...

aritu raya ke 2..kul 1 pagi jejln g putrajaya..buang tebiat..gugugu

halila Ibrahim said...

eii .. tak paham la...

Akulah Pak Lan said...

Zoey: of course

Akulah Pak Lan said...

Wadi: julie kot

Akulah Pak Lan said...

Cikrangers: tah la

Akulah Pak Lan said...

Nurella: buat apa pg sana?

Namee Roslan said...

kau kan banyak gadis. tak perlu sedih lah :) btw, gadget dah dapat ke? aku skang tgh beraya umah kawan aku n tdo sini. so aku tak update blog..sedih ah :(

Akulah Pak Lan said...

Halila: kena baca dari mula

Akulah Pak Lan said...

Namee:ko lepak kl ka? Jom p pekena twh tarik kat mamak

puteri kasih said...

pak lan asyik dok godek gadget baru tu, mana dia tak meragam. terkejut dia dengan belaian pak lan..hahaha

~Kenanga Suchi~ said...

nak tolong bukak zip annie ke? :|

Akulah Pak Lan said...

Puteri kasih: of course. Benda baru mmg menarik

Akulah Pak Lan said...

Kenanga: kau agak2?

~Kenanga Suchi~ said...

ye le tu~ keh keh keh!

Akulah Pak Lan said...

Kenanga: :-X

hanaahmad said...

satu hari nanti aku yakin kau sendiri akan dapat rasa apa yang julie rasa sekarang.

m!Rm0_cha!yOk said...

owhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... =)

Akulah Pak Lan said...

hanaahmad: karma :-)

Akulah Pak Lan said...

mirmo: hurm

PinKy MoMMa said...

ang amik siti la..senang skit..
tak de saper akan kecewa ngeh ngeh ngeh ;p